Description of Individual Course Units
|
Offered By |
History |
Level of Course Unit |
First Cycle Programmes (Bachelor's Degree) |
Course Coordinator |
DOCTOR NESLIHAN ALFISTIK |
Offered to |
History (Evening) |
Course Objective |
The purpose of this course is to achieve a necessary understanding of the history of Izmir from the Ancient Age to present. |
Learning Outcomes of the Course Unit |
||||||||||
|
Mode of Delivery |
Face -to- Face |
Prerequisites and Co-requisites |
None |
Recomended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Recomended or Required Reading |
- Eldem, E. - Daniel G., Bruce M., Doğu Ile Batı Arasında Osmanlı Kenti, Halep, Izmir ve Istanbul, Tarih Vakfı Yurt Yay., Istanbul 2000; Doğer, E., Izmir'in Smyrna'sı Paleolitik Çağ'dan Türk Fethine Kadar, Iletişim Yay., Istanbul 1006; Yetkin, Sabri - Fikret Yılmaz, Izmir Kent Tarihi, IBB Yay., Izmir, 2002; Cadoux, Cecil John, Ilkçağ'da Izmir: Kentin, En Eski Çağlardan I.S. 324'e Kadar Tarihi, Iletişim Yay., Ist., 2004; Raif Nezihi, Izmir'in Tarihi, IBB Yay., Izmir, 2001; Aksoy, Yaşar, Smyrna-Izmir (Efsaneden Gerçeğe), IBB Yay., Izmir, 2001; Batur, Enis, Üç Izmir, Yapı Kredi Yay., Ist., 1992; Baykara, Tuncer, Izmir Şehri ve Tarihi, Izmir, 1974; Baykara, Tuncer, Aydınoğlu Gazi Umur Bey, Ank., 1991; Kurat, Akdes Nimet, Çaka Bey Izmir ve civarındaki adaların ilk Türk beyi M.S. 1081-1096, Ist., 1966. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
1. Lecture |
Assessment Methods |
||||||||||||||||||||||||
*** Resit Exam is Not Administered in Institutions Where Resit is not Applicable. |
Further Notes About Assessment Methods |
None |
Assessment Criteria |
1. LO 1-6: This will be evaluated through the performance in the term and final examinations. |
Language of Instruction |
Turkish |
Course Policies and Rules |
70% attendance is obligatory. |
Contact Details for the Lecturer(s) |
To be announced. |
Office Hours |
To be announced. |
Work Placement(s) |
None |
Workload Calculation |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|