COURSE UNIT TITLE

: HEALTH PROMOTION I

Description of Individual Course Units

Course Unit Code Course Unit Title Type Of Course D U L ECTS
HSA 5051 HEALTH PROMOTION I COMPULSORY 1 0 0 3

Offered By

Public Health

Level of Course Unit

Second Cycle Programmes (Master's Degree)

Course Coordinator

PROFESSOR DOCTOR TÜRKAN GÜNAY

Offered to

Public Health

Course Objective

Sağlık eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, bir eğitimin planlaması ve
hazırlanması ve gerçekleştirilmesiyle ilgili bilgi ve beceri kazandırma.

Learning Outcomes of the Course Unit

1   To be able to plan an adult education program
2   To be able to plan an adult education program Being able to set priorities regarding health promotion Knowing adult behavioral patterns and determining factors To know the learning principles of adults and the features of adult education Being able to set priorities regarding health promotion
3   To know the concept of health promotion
4   Knowing adult behavioral patterns and determining factors
5   To know the learning principles of adults and the features of adult education

Mode of Delivery

Face -to- Face

Prerequisites and Co-requisites

None

Recomended Optional Programme Components

None

Course Contents

Week Subject Description
1 Tanışma Beklentilerin alınması Programın Paylaşılması Sağlık Eğitimine Giriş Sağlığı Geliştirme Ödev 1-2
2 Yetişkinlerin Öğrenme Ilkeleri Olumlu Eğitim Ortamı Sağlama Ödev 3
3 Görsel Işitsel Araç Kullanımı Ödev 1-2 tartışma
4 Etkileşimli Eğitim Yöntemleri
5 Etkileşimli Eğitim Yöntemleri
6 Iletişim Becerileri
7 Bir Sunumun Planlanması
8 Sunum hazırlama
9 4. Ödev sunumları
10 4. Ödev sunumları
11 4. Ödev sunumları
12 4. Ödev sunumları
13 Tartışma
14 Genel değerlendirme

Recomended or Required Reading

1. Özvarış Ş.B., Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı,
Ankara, 2001.
2. Tabak R.S., Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000.
3. Tıp Eğitimcileri Için Eğitim Becerileri Rehberi, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı,
Ankara, 1999.
4. Knowles M. (Çev. S.Ayhan), Yetişkin Öğrenenler, Ankara Üniversitesi Basımevi,
Ankara, 1996.
5. Demirel Ö., Eğitimde Program Geliştirme, 11.Baskı, Pegem Akademi, Ankara, 2008.
6. Fertman C.I, Allensworth D.D. (Çev. M.Işıtman), Sağlığı Geliştirme Programları-
Teoriden Pratiğe, Sağlık Bakanlığı, Ankara 2012.

Planned Learning Activities and Teaching Methods

Etkileşimli eğitim yöntemleri ( soru-yanıt, küçük grup çalışması, oyunlaştırma, olgu
çalışmaları)

Assessment Methods

SORTING NUMBER SHORT CODE LONG CODE FORMULA
1 ASG ASSIGNMENT
2 PAR PARTICIPATION
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE ASG * 0.30 +PAR * 0.30 +FIN* 0.40
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) ASG * 0.30 +PAR * 0.30 +RST* 0.40


*** Resit Exam is Not Administered in Institutions Where Resit is not Applicable.

Further Notes About Assessment Methods

None

Assessment Criteria

Ödev: 1. Sağlık Eğitimi ile ilgili DSÖ bildirgeleri
2. Sağlık Eğitimi Yönetmeliği
3. Isınma oyunları örnekleri bulma
4. Sunum hazırlama ve sunma

Language of Instruction

Turkish

Course Policies and Rules

To be announced.

Contact Details for the Lecturer(s)

e-posta: turkan.gunay@deu.edu.tr
Tel : 4012

Office Hours

Bilgi Girilmemiş

Work Placement(s)

None

Workload Calculation

Activities Number Time (hours) Total Work Load (hours)
Lectures 14 2 28
Preparations before/after weekly lectures 10 1 10
Preparation for final exam 1 9 9
Preparing assignments 4 3 12
Preparing presentations 4 2 8
Final 1 1 1
TOTAL WORKLOAD (hours) 68

Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes

PO/LOPO.1PO.2PO.3PO.4PO.5PO.6PO.7PO.8PO.9PO.10PO.11PO.12
LO.11
LO.211
LO.3111
LO.41
LO.51