DERECE PROGRAMLARI

: Sınıf Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının amacı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarına sınıf öğretmeni yetiştirmektir. Program 1987-1988 öğretim yılında 2 yıllık Eğitim Yüksek Okulu olarak açılmış ve 1992-1993 yılından itibaren de 4 yıllık Sınıf Öğretmeni eğitimi programı olarak eğitimine devam etmektedir. Program her yıl 2 dönem olmak üzere 4 yıldır. Eğitim her dönem 14 haftadan oluşur. Eğitim dili Türkçe olup, öğrenciler 4 yıllık eğitimlerinde 240 AKTS kredisini tamamlamak zorundadırlar. Anabilim dalı öğretmen eğitimindeki çağdaş eğitimleri takip etmekte ve nedenle de yüksek öğretimdeki reform sürecine paralel olarak programlar yenilenmekte ve uygulanmaktadır. Mezunlarımız ilkokul 1. sınıftan 4. Sınıfa kadar eğitim-öğretim yapmaktan sorumlu oldukları için öğrencilerimize çok boyutlu bir eğitim programı sağlanmaktadır. Öğrencilerimiz genel kültür, meslek bilgisi ve alan bilgisine uygun olarak belirlenen birçok ders almaktadırlar. Anabilim dalımızda verilen bu eğitimin gerekçesi yeni teknolojilere ve topluma ayak uydurabilen, bilimsel, çağdaş, demokratik ve laik bir bakış açısıyla araştırabilen ve sorgulayabilen öğretmenler yetiştirebilmektir. Bu bağlamda programın temel amaçları; öğretmen adaylarını teorik ve pratik bilgilerle eğitmek, problem çözme becerilerini geliştirmek, bilişsel, duygusal, psikomotor ve sosyal alanlarda verimliliğini artırmak, öğrencilere iyi bir model olma görevini üstlenmelerini ve hayat boyu öğrenmelerini sağlamak olarak sıralanabilir. Bunun dışında programın amacı Atatürk ilke ve devrimleri tarafından belirlenen modern, bilimsel, demokratik ve laik düşüncelere saygı duyan ve sosyal ve çevresel sorunlara duyarlı öğretmen adayları yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Programı tamamlayan adaylar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında sınıf öğretmeni olarak çalışabilir.

Derecenin Düzeyi

Lisans.

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylülde aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, çağdaş öğretmen yetiştirme yaklaşımlarına dayalı dört yıllık lisans müfredatı ile çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının farkında olan, öğretim teknolojileri aracılığıyla öğrenme ortamları tasarlamayı sağlayan ve çeşitli kullanan nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. öğretimlerinde özel öğretim yöntem ve teknikleri, alanlarındaki yeni gelişmeleri ve yenilikleri takip eder. Bu amaç çerçevesinde o programın müfredatında öğrencilerin kariyer gelişimine yönelik alan bilgisi ve genel bilgilerinin yanı sıra kariyer gelişimine yönelik dersler yer almaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Türk eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
2   Yaşadığı toplum ve dünya gündemindeki gelişmeleri izleyerek, problemlerin çözümüne yönelik projeler geliştirebilme.
3   Türkçeyi kurallarına uygun, doğru ve etkili kullanarak, öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme.
4   Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
5   Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımına, öğrencilerin gelişim özelliklerine ve bireysel farklılıkları ile öğrenme güçlüklerine uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
6   Öğrenme ve öğretme süreçlerinde sınıf öğretmenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini etkin kullanabilme.
7   Sınıf öğretmenliği alanında geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme.
8   Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyal gelişimlerine yönelik farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
9   Öğrenme ve öğretme süreçlerinde sınıf öğretmenliği alanına uygun ders materyallerini geliştirebilme ve bunları etkin kullanabilme.
10   Sanatsal etkinlikleri öğrenme ve öğretme süreçlerinde kullanabilme.
11   Sanat, hareket, oyun ve sporda ulusaldan evrensele estetik bakış açısı geliştirebilme.
12   Çevre koruma, iş güvenliği ve güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal bilgi ve beceriye sahip olabilme.
13   Demokrasi, insan hakları ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme.
14   Meslek yaşamında Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara uygun davranabilme.
15   Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuatı bilerek bunlara uygun davranabilme.
16   Doğaya, toplumsal sorunlara ve farklı kültürlere yönelik duyarlı bir tavır sergileyebilme.
17   Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirebilme.
18   Öğrencilerinin eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme gibi düşünme becerilerinin gelişimine yardım ederek, onların problem çözme becerilerinin gelişimine katkıda bulunabilme.
19   Atatürk ilke ve devrimlerinin önemini bilerek bunları kendisinde ve öğrencilerinde yaşam biçimi haline getirebilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Programı tamamlayan adaylar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında sınıf öğretmeni olarak çalışabilir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans programlarını bitiren adaylar lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program her yıl 2 dönem olmak üzere 4 yıldır. Eğitim her dönem 14 haftadan oluşur. Eğitim dili Türkçe olup, öğrenciler 4 yıllık eğitimlerinde 240 AKTS kredisini tamamlamak zorundadırlar
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 Türk Dili I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 KPD 1000 Kariyer Planlama ZORUNLU 1 0 0 2
G 5 MBD 1001 Eğitime Giriş ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1003 Eğitim Sosyolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 SNF 1001 İlkokulda Temel Matematik ZORUNLU 3 0 0 5
G 8 SNF 1003 Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -8
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 Türk Dili II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1002 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 SNF 1002 Çevre Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 4
B 6 SNF 1004 İlkokulda Temel Fen Bilimleri ZORUNLU 3 0 0 5
B 7 SNF 1006 Türk Tarihi ve Kültürü ZORUNLU 2 0 0 4
B 8 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1005 Türk Eğitim Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1007 Öğretim Teknolojileri ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 SNF 2001 İlkokuma ve Yazma Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 6
G 4 SNF 2003 Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları ZORUNLU 0 2 0 3
G 5 SNF 2005 İlkokulda Drama ZORUNLU 2 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1006 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1008 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 SNF 2002 Türkçe Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5
B 5 SNF 2004 Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1011 Eğitimde Ahlak ve Etik ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1012 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 SNF 3001 Fen Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 SNF 3003 Matematik Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 SNF 3005 Hayat Bilgisi Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1009 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1010 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 SNF 3002 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 SNF 3004 Matematik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 5 SNF 3006 Sosyal Bilgiler Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1014 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 4125 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 3 SNF 4001 İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 SNF 4003 Müzik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1013 Okullarda Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 4126 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 12
B 3 SNF 4002 Görsel Sanatlar Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 SNF 4004 Karakter ve Değer Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5012 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 19 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 MBD 5009 Eğitimde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 SNF 5001 Afetler ve Afet Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 SNF 5002 Çocuk Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 SNF 5003 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 SNF 5004 Geleneksel Çocuk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 SNF 5005 İlkokul Ders Kitapları İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 SNF 5006 İlkokul Programı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 SNF 5007 İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 SNF 5008 Kapsayıcı Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 SNF 5009 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 SNF 5010 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 SNF 5011 Sosyal Beceri Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 SNF 5012 Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için ölçme ve değerlendirme yöntemleri öğretim elemanı / öğretmenleri tarafından hazırlanan ders programında tanımlanır. Sınav ve geçme notları, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi lisans programlarının tanıtım kataloglarında belirtildiği şekilde kural ve yönetmeliklerine göre düzenlenir. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı, ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve seçmeli dersler için iki yazılı sınav vardır: Bir ara sınav (her yarıyılda yapılır ve her yarıyılın ilk ayında Bölüm tarafından tarihler ilan edilir) ve bir final sınavı. Yarıyıl notları, ara sınav notunun yüzde kırkı ve yarıyıl sonu sınav notunun yüzde altmışı toplanarak belirlenir. Bazı derslerde öğrencilere proje, sunum ve ödev gibi ek çalışmalar verilebilir. O derste verilen ek bir ödev varsa yarıyıl notları; ara sınavın% 30'u, ara sınav projesinin% 10'u ve yarıyıl sonu sınavının% 60'ıdır. Öğrenciler dersten başarı notları (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B); notları (FD), (FF) ve (Y) ise başarısız olurlar. GNO'su 1.80'in altında olan öğrenciler yeni bir derse kayıt olamazlar. Yarıyıl sonu sınavında başarısız olanlar, yarıyıl sonu sınavının yerine geçen notu telafi sınavına girebilir ve bütünleme sınavı sonuçlarına göre öğrenci notları yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrenciler 4 yıllık eğitimlerinde 240 AKTS kredisini tamamlamak zorundadırlar

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programları uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Tuncay CANBULAT
E-posta: tuncay.canbulat@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 23 19