DERS ADI

: İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 5007 İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının; Türkiye de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörleri bilmesini sağlamak. Buna bağlı olarak kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yollarını bilmelerini sağlamak. Taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajlarını kavratmak. Birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları ve öğretim biçimini, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları, dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları değerlendirtmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörleri bilir.
2   Taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları ile yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajlarını kavrar.
3   Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin nasıl planlanacağını bilir.
4   Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri bilir.
5   Birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler
2 Yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları
3 Taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları
4 Birleştirilmiş sınıflarda öğretim
5 Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler
6 Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları
7 Birleştirilmiş sınıflarda planlama ve ders işleme biçimleri
8 Ara Sınav
9 Birleştirilmiş sınıflarda yöntem ve teknikler
10 Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi
11 Birleştirilmiş sınıflarda değerlendirme etkinlikleri
12 Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları
13 Dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları
14 Birleştirilmiş sınıflarda olumlu ortamların oluşturulması ve iletişim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Yrd.Doç.Dr.Ali Rıza Erdem, Ankara
2. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim,ü Yrd.Doç.Dr.Kemal Köksal

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme, tartışma, gösteri, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınavı, ödev ve final sınavıyla ölçülecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

m.mabocoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1323
ÖK.2434
ÖK.3333
ÖK.444
ÖK.54443