DERS ADI

: Çocuk Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 5003 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BEHSAT SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri, doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri ve ilgili kavramlar, ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar hakkında kuram,uygulamalar ve araştırma yapabilme bilgilerinin edinilmesini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1-Çocuk Psikolojisi ve .ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir
2   2- Çocuklarda psikolojik gelişim ve ruh sağlığını etkileyen faktörleri açıklar
3   3- İRuh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemlerin ve ölçme araçları bilgisi
4   4. Çocuklarda yaygın olarak görülen psikolojik hastalıkları tanı ve ayırıcı tanı ve nedenlerini söyleyebilme
5   5. Çocuklarda psikolojik gelişim ve ruhsal dayanıklılıkla ilgili öğretmenin rolünün farkında oluş
6   6. Ruh sağlığının korunmasında aileyle yapılacak çalışmaların bilgisi
7   7-Çocuk psikolojisine ilişkin yayınları okumaktan zevk alış
8  

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar açıklanması
2 Ruh sağlığının, normal-anormal kavramlarının tanımı, normal-anormal davranışların belli başlı kriterleri
3 Ruh sağlığını etkileyen temel faktörler(biyolojik ve psikososyal)
4 Bağlanma ve benlik modelinin gelişimi
5 Ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler
6 Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım Zeka geriliği
7 Duygusal gelişim ve çocukta Ruhsal Dayanıklılık
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
10 Davranım bozukluğu, karşıt olma-karşı gelme bozukluğu
11 Beslenme bozuklukları, tik bozuklukları, dışa atım bozuklukları
12 Bağlanma sorunlarına bağlı olarak ortaya çıkan bozukluklar
13 Yaygın gelişimsel bozukluklar
14 Genel tekrar
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Amerikan Psikiyatri Birliği (1995). Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı, (çev. Ertuğrul Köroğlu), Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık.
Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okulöncesi Dönem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Kılıççı, Y. (2000). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Küçükkaragöz,H.(2011)."Bilişsel gelişim ve dil gelişimi" Eğitim psikolojisi,8. baskı,Ed: Binnur Yeşilyaprak,Ankara,Pegem Yayınevi.
Ollendrick, T.H. & Hersen, M. (1989). Handbook of Child Psychopathology, New York: Plenum Press.
Öztürk, M.O. (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
Sargın, N. (2001). Çocuklarda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yavuzer,H. (1999) Çocuk Psikolojisi İstanbul: Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, örnek olay, etkinlikleri, grup çalışmaları ve konu sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin konu sunumları ara sınavda, derste geliştirdikleri materyal ve sunumları ise final sınavı içerisine eklenerek değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr/ hadiye2000@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Ödev hazırlama (Ruh sağlığı ilgili sunumlar) 2 8 16
Sunum hazırlama 2 8 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15454354455444555544
ÖK.25454354455444555544
ÖK.35454354455444555544
ÖK.45454354455444555544
ÖK.55454354455444555544
ÖK.65454354455444555544
ÖK.75454354455444555544
ÖK.8