DERS ADI

: Çocuk Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 5002 Çocuk Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET ÖZER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk ve dünya çocuk edebiyatının gelişimini kavratmak, yaratıcı çocuk edebiyatı konusunda bilinç uyandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk edebiyatı kavramını algılayabilme, çocuk kitaplarının özelliklerini bilerek kitap seçimi yapabilme,
2   Dünya ve Türk çocuk edebiyatının ana çizgilerini bilebilme,
3   Çocuk edebiyatı türlerinin Türkçedeki belli başlı temsilcilerini bilebilme,
4   Çocuk edebiyatının geleneksel(masal, fabllar, efsaneler, destanlar, şiirler-ninniler, tekerlemeler; bilmeceler) ve modern(fantastik öyküler, bilim kurgu) türlerini bilebilme,
5   Çocuk tiyatrosu, çocuk oyunları, çocuk ve TV, çocuk programları hakkında bilgi sahibi olabilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk edebiyatı kavramı,
2 Çocuk ve kitap, çocuk kitaplarının özellikleri, kitap seçimi,
3 Dünya çocuk edebiyatının ana çizgileri,
4 Türk çocuk edebiyatının ana çizgileri,
5 Çocuk edebiyatı türleri; çocuk hikâye ve romanları Türkçedeki belli başlı temsilcileri,
6 Çocuk tiyatrosu,
7 Çizgi roman ve çocuk,
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Çocuk Şiirleri, ninniler, tekerlemeler; bilmeceler,
10 Geleneksel Türler: masal, fabllar,
11 Efsaneler, destanlar,
12 Modern fantastik öyküler,
13 Bilim kurgu,
14 Çocuk oyunları, Çocuk ve TV, Çocuk programları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A.Ferhan Oğuzkan, Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Ankara 2b.1979
Alemdar Yalçın, Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı, Akçağ y. Ankara 2b. 2003, 286s.
İnci San, Sanatsal Yaratma Çocukta Yaratıcılık, İş Bankası y. Ankara 1979
Kemal Demiray, Açıklamalı Çocuk Edebiyatı Antolojisi, Inkılap veİstanbul1977,495s.
Mustafa Ruhi Şirin(Haz): 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı y.İstanbul 1994, 288s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1987,Gökyüzü y. İstanbul,1987, 689s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1988, İstanbul,1988, 374s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı 1989, İstanbul,1989, 400s
Mustafa Ruhi Şirin, Çocukluğun Kozası ve Kültür ve Kitap ve Edebiyat, İz y. İstanbul 1998, 141s.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2.Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.ozer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.135555555515335555
ÖK.235555555515335555
ÖK.335555555515335555
ÖK.435555555515335555
ÖK.535555555515335555