Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı 20 Temmuz 1982 tarihinde 41 sayılı KHK ile kurulmuştur. Halen anabilim dalına bağlı Pazarlama Tezli yüksek lisans programı işletme bölümleri arası bir program olarak eğitimini yürütmektedir. Endüstriyel kuruluşlar ile hizmet işletmelerinde ve ticari işletmeler için temel pazarlama ve analiz yapma niteliklerini sağlamaya dönük, sürdürülebilir bir pazarlama amacıyla araştırmacı, uygulayıcı ve yönetici insan gücü yetiştirmek hedeflenmiştir. Dili Türkçedir. |
Kazanılan Derece |
Pazarlama Yüksek Lisans Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Not Döküm Belgesi (Transkript), Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) veya eşdeğer GRE, GMAT ve Dil Yeterliliği sınavlarından kabul edilebilir puan ile lisans derecesinde kazanılan genel not ortalaması ile ALES puanına göre kabul edilebilir ağırlıklı puana sahip olmak gerekir. ALES ve Yabancı Dil puanı aranıp aranmayacağı ile ilgili istisnai durumlar Enstitü duyurusunda yer alır. Ancak; Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde,Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
|
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
2 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 120 AKTS. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Pazarlama alanındaki teori, yöntem ve tekniklere hakim, analitik düşünebilen, pazarlama sorunlarına bilimsel çözümler üretebilen bilim uzmanları yetiştirmektir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
İlgili Yüksek Lisans Derecesi, mezunun mesleğini icra etmesini sağlar. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Üçüncü düzey programlara başvurabilir. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Mezuniyet Koşulları |
Yüksek Lisans programı teziyle beraber, ilgili dersler (52 AKTS), uzmanlık alanı dersi (4 AKTS), Seminer (4 AKTS) ve tez çalışması (60 AKTS) olmak üzere toplamda 120 AKTSden oluşur. Öğrencilerin genel not ortalamalarının en az 2.50/4.00 olması ve tüm dersleri en az CB/S/TP notları ile geçmiş olmaları gerekir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Ali ÖZDEMİR
|