Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
1977-1978 öğretim yılında lisans eğitimine başlayan Tekstil Bölümü, takip eden yıllarda lisansüstü eğitimine Sosyal Bilimler Enstitüsü'ne bağlı olarak başlamıştır. Eğitim faaliyetleri 2002 yılından itibaren Güzel Sanatlar Enstitüsü çatısı altında Tekstil Tasarımı Anasanat Dalı olarak devam etmekteyken Anasanat Dalının adı 2009-2010 eğitim yılı güz döneminde Tekstil ve Moda Tasarım Anasanat Dalı olarak değiştirilmiştir. |
Kazanılan Derece |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi ) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Not Döküm Belgesi (Transkript) ile lisans derecesinde kazanılan genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki Anasanat/ Anabilim/ Sanat ve Bilim Dallarına öğrenci kabulünde yüksek lisans programlarına başvurularda ALES şartı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül Üniversitesi nde aynı lisansüstü programına kayıt olduktan sonra hangi derslerin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, kayıt danışmanın önerisi, anasanat/ anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
2 yıl, 1 yıl 2 sömestr, 15 hafta , 120 AKTS toplam. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Toplumun sanatsal ve kültürel düzeyinin gelişmesine katkıda bulunan, kültürel ve sanatsal değerlerin korunmasına verdiği önemle öncülük misyonuna sahip bir eğitim programı hedeflenmiştir. Tez, Uzmanlık Alanı ve Seminer dışında kalan tüm dersler seçmelidir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Mezun öğrenciler devlet üniversitelerinde ya da özel üniversitelerde akademisyen olarak veya alanları ile ilgili sektörlerde tasarımcı, Ar-Ge sorumlusu, birim sorumlusu/yönetici, müşteri temsilcisi olarak çalışabilmektedirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Üçüncü düzey programlara başvurabilir. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Dersler, sanat eğitimi alanında yapılan lisansüstü eğitimin gereği olarak, yazılı sınav ve rapor sunumu gibi yöntemlere ek olarak sanat ve/ veya tasarım eseri ve/ veya projesi ile performans çalışmaları gibi değerlendirme yöntemleriyle tamamlanabilmektedir. Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeler ile bunların notlandırılması her ders için farklılık gösterebilmektedir. Bu konuda detaylı bilgi öğretim planı içinde yer alan dersler bölümünde yer almaktadır. Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, seminer sunumları, sanat ve tasarım projesi ve performans çalışmaları gibi değerlendirme yöntemleriyle öğrencinin yarıyıl içindeki çalışma performansı da değerlendirmede kullanılabilir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için aldığı notun 100 üzerinden en az 75 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu zorunlu dersleri tekrar almak zorundadır. Seçmeli derslerde başarısız olursa web kayıt danışmanının onayıyla o dersin yerine başka seçmeli ders alabilir. Seminer dersi, uzmanlık alanı ve tez çalışmasının yerel kredi sistemine göre kredisi olmayıp başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. |
Mezuniyet Koşulları |
Öğrenciler, bütün öğrenimleri boyunca, enstitüdeki ilgili yönetmelik, uygulama esasları ve diğer düzenleyici hüküm ve ilkeleri bilmekle, bunları öğrenmek için kendilerinden beklenen ilgi ve özeni göstermekle, öğretim, ders ve sınav programlarına, başarı durum çizelgelerine ve diğer hususlara ilişkin olarak enstitü yönetimi tarafından yapılan ve enstitü web sayfasında yer alan duyuruları izlemekle yükümlüdürler. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
ASD Başkanı |