Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. NESLİHAN YAŞAR |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Günümüz tekstil tasarımı bilincinin yapılanmaya başladığı Bauhaus eğitim modelinde dokuma atölyesinin uygulamalarına dayalı olarak ders anlatılacaktır. Bauhaus eğitimi ve tasarım felsefenin incelenmesinden sonra tekstil tasarımı ve üretiminin gelişim süreçleri anlatılacaktır. Bauhaus dönemi çalışmalarından ilham alınarak tekstil tasarımı projesi gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrencilere, Bauhaus tasarım anlayışının oluşmasında etken olan temeller ile ilgili bilgi verilir. Örnekleri ile birlikte tarihsel gelişim sürecinin açıklandığı tekstilde tasarım dönüşüm aktarılır. Bauhaus eğitim modeli ve önemli tasarımcılar ve eser veren öncü tasarımcı ve sanatçıların uygulamalar kullandıkları yöntemler incelenir. Bu kapsamda ünlü Bauhaus un önemli eğitmenlerinin çalışmaları incelenerek günümüzdeki tasarım anlayışının gelişmesine olan katkıları incelenir. Bu çalışmaların ışığında, öğrenciden tasarım önerileri getirmeleri istenir. Öneriler üzerinde tartışıldıktan sonra son şekli verilen tasarımların üretim malzemeleri ve teknikleri belirlenerek bir uygulama yapması beklenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Beklentileri karşılayan proje (uygulama) çalışmasının yapılması. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin % 70 nine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
neslihan.sirin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 12:00-13:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|