DERS ADI

: KUMAŞ TASARIMINDA YENİLİKÇİ ETKİLER II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5196 KUMAŞ TASARIMINDA YENİLİKÇİ ETKİLER II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESLİHAN YAŞAR

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Giysilik kumaş tasarımı ve giyilebilir teknoloji tasarımında yeni akımlar, teknoloji ile bağlantıları ve kumaşlara yansıyan estetik değerler üzerinden ders anlatımları yapılacak ve öğrencilerden yeni tasarım önerileri geliştirmeleri beklenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknolojik gelişmelerin giysi tasarımı üzerindeki etkilerini fark etmek.
2   Teknolojik gelişmelerin avantajlarını herhangi bir giysi tasarımı ve uygulamasına aktarabilmek
3   Giysilik kumaş endüstrisi için yenilikçi fikirler içeren estetik kaygılar taşıyan tasarımlar geliştirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giysilik kumaş endüstrisi ve üretim alanlarına göre sınıflandırılması
2 Tasarım ve üretim alanında yaşanan yeni ve teknolojik gelişmeler
3 Yeni tasarım eğilimlerinin araştırılması
4 Yeni tekstil malzemelerinin tanınması ve araştırılması
5 Yeni teknolojik gelişmelerin tasarımla buluşması
6 Yeni teknolojik gelişmelerin tasarımla buluşması
7 Giysilik kumaş tasarım önerileri ve eskizler
8 Giysilik kumaş tasarım önerileri ve eskizler
9 Eskizlerin değerlendirilmesi
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Uygulama çalışmaları ve sunum önerileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seymour, S. (2010). Functional Aesthetics, Visions in Fashionable Technology. Springer Verlag.
Franklin, K. ve Till, C. (2018). Radical Matter, Rethinking Materials for a Sustainable Future, Thames and Hudson.
English, B.(2014). Japanese Fashion Designers. Berg.
Clark, S.E.B. ve (1993). Digital Visions For Fashion+Textiles. Thames and Hudson.
Larsen, Jack Lenor ve Weeks, Jeanne (1975). Fabrics For Interiors, A Guide For Architects, Designers, and Consumers, USA: John Wiley & Sons
Quinn, Bradley, (2013). Textiles Visionaries, Laurence King Publishing.
Clarke, Sarah ve O Mahony, Marie (2005), Techno Textiles II , Thames & Hudson
Diğer ders materyalleri:
Sunum uygulamaları için standart ve her türlü alternatif malzeme.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere tekstil tasarımında yaşanan teknolojik gelişmeler, yeni eğilimler ve akımlar hakkında bilgi verilir. Bu değişimlerin giysilik kumaşlara nasıl yansıdığı ve kullanıldığı aktarılır. Öğrencinin bu konuda araştırma yapması kendi tasarımları için veri toplaması beklenir. Yenilikçi fikirlerini açıklayıcı şekilde aktardığı tasarımlar ve pafta sunumları yapar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + PRJ * 0.50 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Beklentileri karşılayan proje (uygulama) çalışmasının yapılması.
Ödevler ve sunumlarda metodolojinin yanı sıra hem aktarmaları gereken çalışmayı hem de
kendilerini ifade etme yetileri sorgulanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi, fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
Öğrenci dersin tüm kriterlerinden sorumludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

neslihan.sirin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı:12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Öğrenci Sunumları 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 6 6
Proje Hazırlama 1 80 80
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155551553353555
ÖK.233551553353555
ÖK.355551553353555