DERS ADI

: TEKSTİL BASKI TASARIMI ATÖLYE ÇALIŞMALARI II (PROJE)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5170 TEKSTİL BASKI TASARIMI ATÖLYE ÇALIŞMALARI II (PROJE) SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tekstil baskı tasarımına yönelik, çağdaş tasarım ve üretim yöntemleri doğrultusunda ve proje kapsamında ürüne yönelik koleksiyon hazırlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş tekstil baskı teknikleri ve üretim ilişkilerini bilmesi, uygulayabilmesi beklenmektedir.
2   Tasarım süreciyle ilgili; gerekli yazılı ve görsel araştırma yapabilmesi, yapmış olduğu bu araştırmaları yazılı ve sözlü ifade edebilmesi beklenmektedir.
3   Endüstriyel baskılı tekstillere yönelik ürünler tasarlayabilmesi ve üretime hazırladığı tasarımı ürün haline getirebilmesi beklenmektedir.
4   Tasarımlarında; yaratıcı, yenilikçi ve estetik boyutta, seçtiği konu bütünlüğünde; renk, biçim ve form ilişkisi kurabilmesi,
5   Koleksiyon hazırlama mantığını ve pratiğini oluşturabilmeli ve yapabilmeli.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır.
2 Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır.
3 Proje konuları saptanır.
4 Proje konusuna yönelik teknik ve görsel araştırma
5 Proje konusuna yönelik teknik ve görsel araştırma
6 Toplanan görsel malzemeler temaya ve ürüne uygun tasarıma dönüşebilecek biçimde etüt edilecek
7 Proje konusu ve temalar doğrultusunda eskizlere geçiş
8 Eskiz çalışmaları
9 Tasarım çalışmaları
10 Tasarım çalışmaları
11 Tasarım çalışmaları
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Ödev sunumu ve proje teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Andrea Mc Namaro, Patrick Shelling, Design And Practice For Printed Textile, Oxford Universty Pres, 1995
-Bronwen Brown ,Textile Designs: 200 Years Of Patterns For Printed Fabrics Arranged By Motif, Colour, Period And Design , U.S.A, 2002
-Carol Joys, Textile Design, Watson- Guptil Publication, New York 1993
-Elisabetta `Kuky Drudi, Fashion Prints, The Pepen Pres, Amsterdam, 2008
-John Gillow, Bryan Sentance, World Textiles, Thames& Hudson, London, 1996
-Kate Wells, Fabric Dyeing & Printing, Octopus Paperback , 2000
-Peter Phillips, Gillian Bunce, Repeat Pattern, , New York,1993
-Ward,Michael, Art And Design İn Textile, Van Nostrand Reinhold Company, New York,1974
-Weltge Wortmann, Sigrid, Bahaus Textiles/Women Artists Andweaving Workshop, Thames And Hudson, 1993, London.
-Wildhide, Elizabeth, William Morris Decor And Design, Harry N.Abrams,Inc., 1991,Great Britain.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır.
Proje teması görsel ve yazılı araştırılıp, tasarıma kaynaklık oluşturacak materyaller seçilecektir. Eskiz aşaması sonucunda ürüne yönelik tasarımlar oluşturulup, içinden seçilen tasarımlardan bazıları atölye koşullarında ürüne dönüştürülecektir. Tasarım süreci içersinde sınıf katılımıyla birlikte her öğrenci için her türlü fikir herhangi bir önyargı olmadan dile getirilerek yeni fikirlerin ortaya çıkması sağlanır.
Uygulamalar
Öğretim elamanı öğrencilerin tasarım üretim aşamasında yaratıcılığı artıran deneysel uygulamalara önem vermektedir. Bununla birlikte üretimde yaşanan sorunlara çözüm odaklı tutum sergiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 +PRJ * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, buluş, yenilikçi yaklaşım, seçilen çıkış noktası ile paralellik, tasarımların seçilen ürün grubuna uygunluğu, tasarımdan üretime geçişte seçilen malzemelerin, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan ürünün tasarımla uygunluğu ve seri üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır. Ödev ve sunum da değerlendirme de yer alacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

perşembe, 12-13

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 4 4 16
Tasarım Projesi 14 4 56
Proje 1 5 5
Ödev/Sunum 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155553333333335
ÖK.255535333555535
ÖK.355533553555535
ÖK.455533353355535
ÖK.555535353555535