DERS ADI

: Osmanlı Dokuma Kumaş Sanatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 5159 Osmanlı Dokuma Kumaş Sanatı I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı dokuma kumaş türlerinin teknik özelliklerini, aralarındaki farklılıkları bilebilmesi, gördüğünde tanıyabilmesi
2   Osmanlı dokuma kumaşlarında kullanılan hammadde ve iplik özelliklerini bilebilmesi ve kumaşları gördüğünde tanıyabilmesi
3   Osmanlı dokuma kumaşlarındaki desen düzenlerinin türlerini, desenlerin düzenlenmesinde dönemlere göre değişimin nedenlerini bilebilmesi
4   Öğrendiği konular doğrultusunda, belirleyeceği temel bir konuya ilişkin sunum hazırlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlı Dokuma Sanatı hakkında genel bir bilgilendirme
2 Osmanlı dokuma kumaş türleri, kumaş türlerini birbirinden ayıran teknik özellikler ve nedenleri
3 Osmanlı dokuma kumaş türleri, kumaş türlerini birbirinden ayıran teknik özellikler ve nedenleri
4 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları
5 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları Serenk, Zerbaft
6 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları
7 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları
8 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin detaylı anlatımları
9 Sınav
10 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin öğrenci sunumları
11 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin öğrenci sunumları
12 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin öğrenci sunumları
13 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin öğrenci sunumları
14 Osmanlı dokuma kumaş türlerinin öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Her ders, o dersin konusu hakkındaki bilgiler görsellerle de desteklenerek öğrenciye aktarılır. Öğretim üyesi öğrencileri, alanları doğrultusunda bir ürün tasarım yapmaya yönlendirerek, seçecekleri bir tema doğrultusunda alanlarına yönelik ayrıntılı araştırma yapmalarını, araştırmalarını bir Powerpoint sunumu şeklinde hazırlayarak derste sunmalarını, araştırmalar doğrultusunda yeni tasarımlar yapmalarını ister.
Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk saatinde gerçekleştirilecektir. Seçtikleri konu doğrultusunda yapacakları tasarımların tasarlama süreçleri(eskiz, tasarım haline getirme ve üretim süreci) her ders takip edilecektir. Hazırlanması istenen Powerpoint sunumlar öğrencilerin anlatma gününe kadar gözden geçirilecek ve gerekli düzeltmeler talep edilecektir. Her ders, anlatılacak dersin konusuna yönelik sınıf içi tartışmalar yapılacak, bu tartışmalarda ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda daha detaylı durulması gereken konular saptanacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tartışma konusu ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Rapor Sunma 2 3 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 3 3 9
Final Sınavı 3 3 9
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.2535
ÖK.35
ÖK.45333