Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
Kimya Eğitimi Anabilim Dalı olarak 1982 yılında 2547 sayılı yasa ile Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü bünyesinde Anabilim Dalı olarak kurulmuştur. 1995 yılından itibaren Kimya Eğitimi Bölümü olarak faaliyetini sürdürmüş 1998 yılında Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması sürecinde Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü çatısı altında Kimya Eğitimi Anabilim Dalına dönüştürülmüştür. 5 yıllık eğitim veren Anabilim Dalımız 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında toplam 8 dönem olmak üzere 4 yıllık bir programa dönüştürülerek eğitim öğretim sürecine devam etmektedir. 2017 yılında bölüm adı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü olarak değiştirilmiştir. Anabilim dalımız bu bölüm adı altında faaliyetlerine devam etmektedir. Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Kimya Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir. |
Kazanılan Derece |
Kimya Öğretmenliği, Lisans Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
Birinci Düzey (Lisans Derecesi) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesi'ne yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Kimya Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temel alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlarından haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlayacak hem de alan bilgisi ve genel kültürlerini artıracak derslere yer verilmiştir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Kimya Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okullarda öğretmen veya yönetici olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesileri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır. |
Mezuniyet Koşulları |
Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır. |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Anabilim Dalı Başkanı: Prof.Dr. Sibel KILINÇ ALPAT |