DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4025 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 12

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarının alana özgü kazanmış oldukları bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalar yaparak geliştirmelerini sağlamayı ve mesleğin gerektirdiği özellikleri kazanabilmelerini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapabilme
2   2. Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapabilme
3   3. Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirebilme
4   4. Ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulayabilme
5   5. Öğretmen adayının kendi öğretimi sürecinde öz değerlendirme yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma
2 Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma
3 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro öğretim
4 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma
5 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma
6 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme
7 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme
8 Genel Tekrar,Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Öğretim ortamlarını hazırlama
10 Öğretim ortamlarını hazırlama
11 Sınıfı yönetme ve ölçme, değerlendirme
12 Sınıfı yönetme ve ölçme, değerlendirme
13 Öğretim süreci ile ilgili yansıtma yapma
14 Öğretim süreci ile ilgili yansıtma yapma
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. Ankara-2017
Yardımcı kaynaklar:
Ortaöğretim Kimya Dersi (9,10,11,12. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB).
Buca Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Fakülte-Okul İşbirliği Yönergesi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi (D.E.Ü.) Buca Eğitim Fakültesi.
Aybat, B. (2016). Öğretmen 2.0. İstanbul: Abaküs Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mikro öğretim, yansıtıcı öğretim teknikleri, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma, düz anlatım.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. %40 yarıyıl içi sınavı + %60 yarıyıl sonu sınavı
2. Değerlendirme öğretim üyesi ve uygulama öğretmeni tarafından yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nalan.akkuzu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10:00-12:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 288

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1533543355
ÖK.253554555
ÖK.353543455
ÖK.45354455
ÖK.55354555