DERECE PROGRAMLARI

: Tarih Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Tarih Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. Sosyal Bilgiler Bölümü içinde Tarih Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak faaliyet gösteren anabilim dalımız, bir ara bağımsız bir Tarih Bölümü olarak da görev yapmış ve 1998 yılına kadar faaliyetlerini bu şekilde sürdürmüştür. 1998 yılında Fakültemizin yeniden yapılanması sonucunda Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümüne Anabilim Dalı olarak bağlanmıştır. Halen Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü'ne bağlı bir anabilim dalı olarak faaliyet göstermektedir. Anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Tarih Eğitimi programlarının eğitim dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Tarih Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Tarih Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 5 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
3 profesör ve 2 doktor öğretim üyesinin bulunduğu Tarih Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilimler Binasında hizmet vermekte olup, 3 dersliğe ve akademik personele ait 5 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane vardır.

Temel Program Kazanımları

1   Mezunlar, Türk ve Dünya tarihi ile ilgili olay, kavram ve kişileri tanır ve bunların tarihte oynadıkları rolleri değerlendirebilir.
2   Mezunlar, Türk ve Dünya tarihi ile ilgili birincil kaynakları ve bu kaynakları tarihin farklı dönem ve toplumlarını içeren araştırmalarında nasıl kullanacağını bilir.
3   Mezunlar, gerek Tarih, gerekse Tarih Eğitimi alanlarındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
4   Mezunlar, eğitim bilimlerinin farklı alanlarındaki ve tarih öğretimindeki bilgilerini kullanarak farklı gelişim dönemlerindeki öğrenciler için rehberlik edebilir; uygun öğrenme ortamları ve eğitim materyalleri hazırlayabilir; çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları gelişim süreçlerini göz önünde bulundurarak kullanabilir.
5   Mezunlar, tarih metodolojisi bilgisine sahiptir ve bu metodolojiyi kullanarak alanlarıyla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
6   Mezunlar alanlarında edindikleri bilgiler çerçevesinde karşılaştığı verileri yorumlar ve problemlere, nicel ve nitel yöntemleri kullanarak, araştırma ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
7   Mezunlar dünyada ve Türkiye'de tarih eğitiminin gelişimini ve bugünkü durumunu bilerek tarih öğretimiyle ilgili programları uygulayabilir.
8   Mezunlar, alanlarıyla ilgili edindikleri bilgilerin dışında hangi alanlarda eksiklerinin olduğunu fark ederek, kendi gereksinmelerine yönelik öğrenmesini planlayıp, bu planı uygulayabilir.
9   Mezunlar, kazandıkları iletişim becerileri sayesinde, alan veya alan dışı kişileri bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
10   Mezunlar, tarih ve tarih eğitimi ile ilgili genel tutum ve değerlere sahiptir; bu tutum ve değerler çerçevesinde insan hakları, sosyal adalet, kültürel miras ve tarihi eserlere yönelik yeterli bilince sahiptir.
11   Mezunlar alanlarıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edecek bilgiye sahiptir.
12   Mezunlar alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.

Mezunların İstihdam Profilleri

Tarih Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; arşiv, müze, kütüphane gibi kurumlarda uzman veya araştırıcı olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, zorunlu ve seçmeli derslerden oluşmaktadır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 Türk Dili I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 KPD 1000 Kariyer Planlama ZORUNLU 1 0 0 2
G 4 MBD 1001 Eğitime Giriş ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1003 Eğitim Sosyolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 TAE 1001 Sosyal Bilimler ve Tarih ZORUNLU 2 0 0 4
G 7 TAE 1003 Eski Çağ Tarihi ve Medeniyeti I ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 TAE 1005 Orta Asya Türk Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -5
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 Türk Dili II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 GKD 1003 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 3 0 0 5
B 4 MBD 1002 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 TAE 1002 Eski Çağ Tarihi ve Medeniyeti 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 TAE 1004 Orta Asya Türk Tarihi 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 TAE 1006 İslam Tarihi ve Medeniyeti 1 ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1007 Öğretim Teknolojileri ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 TAE 2001 Osmanlı Türkçesi 1 ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 TAE 2003 Tarih Felsefesi ve Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 TAE 2005 İslam Tarihi ve Medeniyeti 2 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 TAE 2007 Beylikler Tarihi ve Anadolu'da Türk Kültürü ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 TAE 2009 Orta Çağ Dünya Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 TAE 2011 İlk Müslüman Türk Devletleri Tarihi ve Medeniyeti ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 TAE 2013 Büyük Selçuklu Tarihi ve Medeniyeti ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1005 Türk Eğitim Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1006 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1008 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 TAE 2002 Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti 1 ZORUNLU 2 0 0 2
B 5 TAE 2004 Osmanlı Türkçesi 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 TAE 2006 Türkiye Selçuklu Devleti Tarihi ve Medeniyeti ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 TAE 2008 Osmanlı Tarihi 1 ZORUNLU 2 0 0 2
B 8 TAE 2010 Yeni Çağ Dünya Tarihi ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1011 Eğitimde Ahlak ve Etik ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1012 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 TAE 3001 Tarih Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 TAE 3003 Osmanlı Tarihi 2 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 TAE 3005 Yeni ve Yakın Çağ'da Türk Dünyası ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 TAE 3007 Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti 2 ZORUNLU 2 0 0 2
G 7 TAE 3009 Yakın Çağ Dünya Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1009 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1010 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 TAE 3002 Tarih Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 TAE 3004 Osmanlı Tarihi 3 ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 TAE 3006 Çağdaş Dünya Tarihi ve Türkler ZORUNLU 2 0 0 4
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1014 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 4017 Öğretmenlik Uygulaması I ZORUNLU 2 6 0 10
G 3 TAE 4001 Osmanlı Tarihi 4 ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 TAE 4003 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 TAE 4005 Tarih Öğretimi 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1013 Okullarda Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 4030 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 12
B 3 TAE 4002 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 2 ZORUNLU 2 0 0 4
B 4 TAE 4004 Tarih Öğretimi 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5012 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 19 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 20 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 21 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 22 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 23 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 24 MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 25 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 26 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 27 MBD 5009 Eğitimde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 28 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 29 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 TAE 5001 Doğu Anadolu Türk Devletleri Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 TAE 5002 Orta Doğu Türk Devletleri Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 TAE 5003 Osmanlı Devleti'nin Toplum Yapıs ve Millet Sistemi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 TAE 5004 Roma ve Bizans Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 TAE 5005 Rusya Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 TAE 5006 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 TAE 5007 Tarih Ders Kitabı İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 TAE 5008 Tarih Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 TAE 5009 Tarih Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 TAE 5010 Türk Demokrasi Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 TAE 5011 Türk Denizcilik Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 TAE 5012 Türk Yenileşme Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 TAE 5013 Yirminci Yüzyılda İslam Dünyası SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60 tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80 den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Erdal ASLAN
E-posta: erdal.aslan@deu.edu.tr