DERS ADI

: Orta Asya Türk Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 1005 Orta Asya Türk Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Orta Asya'da kurulan ilk Türk devletlerinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel tarihleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türklerin ortaya çıktığı coğrafyayı tanımlar.
2   İlk Türk devletlerinde öne çıkan olayları kronolojik olarak açıklar.
3   İlk Türk devletlerinin diğer devletlerle olan ilişkilerini açıklar.
4   İlk Türk devletlerinde sosyal ve kültürel yaşamı açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin ve Kaynakların Tanıtımı
2 Türk Adı, Türk Soyu, Türklerin Anayurdu ve Göçleri
3 Asya Hun İmparatorluğu ve Mete Han
4 Mete Han Sonrası Asya Hun İmparatorluğu
5 Ak Hun-Eftalit Devleti ve Tabgaç Devleti
6 Avrupa Hunları
7 Göktürkler: Kuruluş ve Yükseliş Dönemleri
8 Genel Tekrar, Ders Deperlendirmesi, Ara Sınav
9 Göktürkler, İkinci Göktürk Kağanlığı
10 Uygurlar
11 Kırgızlar
12 Türgişler
13 İslam Öncesi Türk Devletlerinde Devlet
14 İslam Öncesi Türk Devletlerinde Medeniyet
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kafesoğlu, İ., Türk Millî Kültürü, Boğaziçi Yay., İstanbul, 1988.
Grosset, R., Bozkır İmparatorluğu, (çev.) R. Üzmen, Ötüken Yay., İstanbul, 1999.
Taşağıl, A., Gök-Türkler, TTK Yay., Ankara, 1995.
Czeledy, K., Bozkır Kavimlerinin Doğudan Batıya Göçleri, çev: E. Çoban, İstanbul, 1998.
Ögel, B., Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, Ankara, 1981.
Ögel, B., Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Ankara, 1988.
Barthold, W., Moğol İstilasına Kadar Türkistan, Ankara, 1987.
İzgi, Ö., Uygurların Siyasî ve Kültürel Tarihi (Hukuk Vesikalarına Göre), Ankara, 1987.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyeleri değişebilmektedir. Bu nedenle lütfen dönemin başında dersi veren öğretim üyesinin iletişim bilgilerini öğreniniz.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersi veren öğretim üyesine bağlı olarak değişebilir. Bu nedenle dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444