DERS ADI

: Osmanlı Tarihi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 3003 Osmanlı Tarihi 2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YAHYA ARAZ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Fatih döneminden II. Selim dönemine kadar Osmanlı tarihi hakkında genel bir bilgi edinmelerini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. II. Mehmed dönemini genel özellikleriyle anlatabilme
2   2. İstanbul un alınmasını ve devletin Fatih tarafından yeniden örgütlenmesini yorumlayabilme
3   3. I. Selim döneminde Osmanlı-İran ve Osmanlı-Memluk ilişkilerini anlatabilme
4   4. İmparatorluğun genişleme alanlarını harita üzerinde gösterebilme
5   5. Süleyman dönemini genel özellikleriyle anlatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin Gerekçesi ve Önemi; Kaynaklar, Çalışmalar, Tanımlar
2 2. II.Mehmed in tahta geçmesi
3 3. İstanbul un fethi ve İmparatorluğun doğuşu
4 4. Fatih döneminde Osmanlının Rumeli, Anadolu ve denizlerdeki faaliyetleri
5 5. Fatih in ölümü ve kardeşler arası tahta kavgaları
6 6. II. Bayezid dönemi
7 7. I. Selim Dönemi: Osmanlı-İran İlişkileri
8 8. Ara sınav
9 9. I. Selim Dönemi: Osmanlı-Memluk İlişkileri
10 10. Kanuni dönemi: Osmanlının Avrupa ve Akdeniz siyaseti
11 11. Kanuni dönemi: Osmanlının Hint Okyanusundaki faaliyetleri
12 12. Kanuni dönemi: Kanuni nin oğulluları arasındaki rekabet
13 13. II. Selim in tahta geçmesi
14 14. Sokollu Mehmed Paşa döneminde Osmanlı imparatorluğu
15 15. Yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Uzunçarşılı, İsmail Hakkı (1985). Osmanlı Tarihi, cilt I-IV, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
2. Öz, Mehmet-Özel, Oktay (2000). Söğüt'ten İstanbul'a Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu Üzerine Tartışmalar, Ankara: İmge Kitabevi
3. İnalcık, Halil (1996). Osmanlı İmparatorluğu; Toplum ve Ekonomi, İstanbul: Eren Yayıncılık
4. İnalcık, Halil (2009). Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
5. Zachariadou, Elizabeth (1997). Osmanlı Beyliği, 1300-1389, İstanbul: Tarih Vakfı
6. (2002).Kanuni ve Çağı Yeniçağda Osmanlı Dünyası, İstanbul: Tarih Vakfı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yahya.araz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555