DERS ADI

: Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 4003 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere kuruluşundan 1950'ye kadar Cumhuriyet tarihindeki gelişmeleri öğretmek ve öğrencilerin Cumhuriyet Tarihi'nin önemini kavramalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1950'ye kadar Türkiye Cumhuriyeti tarihini temel olaylarını kronolojik olarak sıralayabilme
2   1950'ye kadarki Türkiye Cumhuriyeti'nin temel kişi ve kurumlarını tanıyabilme
3   Cumhuriyet tarihinin ilk 30 yılındaki siyasal, toplumsal ve kültürel gelişmeleri özetleyebilme
4   Kuruluşundan 1950'ye kadar Türkiye'nin yaşadığı tarihsel gelişimi analiz edebilme
5   Cumhuriyet'in ilk 30 yılındaki siyasal anlayışları değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinin Birikimi
2 Osmanlı Devleti İçin Sonun Başlangıcı: Birinci Dünya Savaşı
3 Mondros Mütarekesi ve Anadolu Direnişi'nin Örgütlenmesi
4 Savaş'tan Barış'a TBMM Hükümeti Dönemi
5 Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e Siyasal Rejim Tartışmaları
6 Çok Partili Rejimden Tek Parti Rejimi'ne (1923-1931)
7 Devrimler - Tepkiler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Tek Parti Rejimi (1931-1945)
10 Dış Politika (1920-1939)
11 Türkiye ve II. Dünya Savaşı
12 İktisadi Politikalar (1923-1945)
13 Kültürel Dönüşüm ve Günlük Hayat (1923-1950)
14 Demokrasi Sancıları (1945-1950)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Zürcher, Erik Jan (2008). Modernleşen Türkiye'nin Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları
2. Ahmad, Feroz (1999). Modern Türkiye'nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak Yayınları
3. Findley, Carter Vaughn (2011). Modern Türkiye Tarihi (İslam, Milliyetçilik ve Modernlik 1789-2007). İstanbul: Timaş Yayınları
4. Kasaba, Reşat - Ed. (2011). Türkiye Tarihi: 1839-2010. İstanbul: Kitap Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555