Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
2014-2015 yılında Bilgi Yönetimi Anabilim Dalı içerisinde eğitim vermeye başlayan Afet Yönetimi Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans programları, 2015 yılında kurulan Afet Yönetimi Anabilim Dalı içerisinde Afet Yönetimi Doktora, Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans programları olarak eğitim vermeye başlamıştır. Eğitim dili Türkçe dir.
|
Kazanılan Derece |
Afet Yönetimi Doktora |
Derecenin Düzeyi |
Üçüncü Düzey ( Doktora Derecesi ) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Tezli Yüksek Lisans Derecesi, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) veya eşdeğeri GRE, GMAT ile Dil Yeterliliği konusunda kabul edilebilir puan ile lisans veya tezli yüksek lisans derecesinde kazanılan genel not ortalaması ile ALES puanına göre kabul edilebilir ağırlıklı puana sahip olmak gerekir. Ancak; doktora / sanatta yeterlik / tıpta uzmanlık / diş hekimliğinde uzmanlık / veteriner hekimliğinde uzmanlık / eczacılıkta uzmanlık mezunlarının doktora programlarına başvuruları ile Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde ALES puanı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
|
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
4 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 240 AKTS. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Afet ve acil durum yönetimi ile afet tiplerine göre değişen ve farklılaşan kurallar, kavramlar ve çağdaş uygulamaların öğretilmesi bu programda hedeflenmektedir. Bu programla, merkez ve yerel yönetimlere de yol gösterici modeller geliştirilebilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, program kamu, özel ve sivil teşkilatlanmalara ihtiyaçları olan risk-kriz analizi bilgisini vermeyi amaçlamaktadır. Afet ve Acil Durum ve Afet Yönetimi ile ilgili Yüksek Lisans programlarından mezun olanlar bu programa başvurabilir, Kendilerini Afet Yönetimi konusunda uzmanlaştırmak isteyen adayların, bu alandaki son dönem gelişmelere ve uygulamalara dayalı olarak bilgi edinme, değerlendirme, yorumlama ve strateji geliştirme ve uygulayabilme becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu eğitim ile bölgede ve ülkede yetişmiş uzman ihtiyacının karşılanması hedeflenmektedir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Vali ve Kaymakam gibi mahalli mülki amirler ile yöneticiler ve destek personelin bu program aracılığıyla uzmanlaşmaları etkin bir şekilde sağlanabilecektir. Kamu yönetimi teşkilatlanması içinde kriz ve risk analiz uzmanları yetiştirilecektir. AFAD Başkanlığı gibi kurumlarda, Planlama ve Zarar Azaltma; Müdahale; İyileştirme; Yönetim; Strateji Geliştirme. ; Bilgi Sistemleri ve Haberleşme birimlerinin ihtiyacı olan konularda, merkezi ve taşra teşkilatında görev alabilecek, Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı, için gerekli; afet yardım, acil çağrı, yatırım izleme, rehberlik ve denetim, strateji ve koordinasyon, kamu düzeni ve güvenliği ve göç yönetimi konularında görev alabilecek kapasitede uzman yetiştirilecektir. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Mezunlar doktora sonrası çalışmalara başvurabilir. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. |
Mezuniyet Koşulları |
Doktora programı teziyle beraber, ilgili dersler (81 AKTS), uzmanlık alanı dersi (6 AKTS), seminer (3 AKTS) ve tez çalışması (150 AKTS) olmak üzere toplamda 240 AKTS'den oluşur. Öğrencilerin genel not ortalamalarının en az 2.50/4.00 olması ve tüm dersleri en az CB/S/TP notları ile geçmiş olmaları gerekir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Zerrin Toprak KARAMAN |