Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Afet Yönetimi Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. İBRAHİM GÜRAY YONTAR |
Dersi Alan Birimler |
Afet Yönetimi Doktora |
Dersin Amacı |
Afetler, doğa kaynaklı olabileceği gibi insan kaynaklı da olabilmektedir. Hatta bu ikisi günümüzde birbirini tetikler hale de gelmiştir. İnsanın neden olduğu iklim değişikliği kaynaklı afetlerin görülme sıklığı ve şiddeti artmaktadır. Bu afetlerin etkilediği ve gelecekte de en çok etkilenecek yerler olan kıyı alanları ile kuraklığın vurduğu alanlar yoğun nüfus hareketlerine sahne olmaktadır. Bu durumun daha da artacağı beklenmektedir. Bu nüfus hareketleri kentsel sürdürülebilirlik, gıda güvenliği, su güvenliği, çevresel güvenlik, siyasal-kültürel-ekonomik çatışma, kent güvenliği, insan hakları, mültecilik, sığınma arama konuları gibi daha pek çok konuyu içeren disiplinlerarası bir yönetsel bakış açısını zorunlu kılmaktadır. Bu ders temel olarak bu ilişkileri analiz etmeye ve afet kaynaklı nüfus hareketlerinin çok yönlü ele alınıp yönetilebilirliğini sağlama amacını taşımaktadır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ak, Tarık, Çevre ve Güvenlik İlişkisi Bağlamında Çevresel Güvenlik Kavramı, Atılım Sosyal Bilimler Dergisi 3 (1-2), 99-115 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
guray.yontar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|