DERECE PROGRAMLARI

: Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Doktora programı, 1905.07.1993/194-15 sayılı senato kararı ile kurulan Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı altında yürütülmektedir. İlk olarak 1996-1997 eğitim-öğretim programa öğrenci kabul edilmiş ve ilk mezunlarını 2000 yılında vermiştir. Üniversitemizin Sağlık Bilimleri Enstitüsü altında yürütülen programın dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora Derecesi

Derecenin Düzeyi

Üçüncü Düzey ( Doktora Derecesi )

Kabul ve Kayıt Koşulları

Yüksek Lisans derecesi diploması. Minimum 0rtalama 80/100 veya 3/4. ulusal Lisansüstü Giriş Sınavı (ALES)'ten ilgili alanlarda en az 60 puan veya Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS)'ndan en az 50 puan, YDS yabancı dil sınavlarından en az 60 veya TOEFL/ IELTS/ vs sınavlardan eşdeğer puan, enstitünün ilgili konulardan yapacağı bilim sınavında başarılı olmak (en az 75 puan). Transkript.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
Türkiye deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.
Yatay Geçiş Kontenjanları Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilmektedir. Değerlendirme ise; fakülte ve yüksekokullarda oluşturulan komisyonlar tarafından yapılmakta ve ilgili kurullarca karara bağlanarak ilan edilmektedir.

Dikey Geçişle gelen öğrenciler:
Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri; Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Üniversite tarafından ayrılan kontenjanlar ÖSYM Başkanlığına bildirilir. Bildirilen bu kontenjanlar ve koşullar ÖSYM tarafından hazırlanan Dikey Geçiş Kılavuzunda ilan edilir.
Yerleştirme işlemleri Dikey Geçiş Sınavı neticesine göre merkezi olarak ÖSYM tarafından gerçekleşir.

Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül de aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Programdan mezun olabilmek için 90 AKTS karşılığı ders alması, 150 AKTS karşılığı tez çalışmasını tamamlaması gereklidir. Toplamda 240 AKTS kredisini tamamlamalıdır. Not ortalaması her bir ders için en az 2.50 /4.00 (CB/S/TP) olmalıdır.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Doktora programı, 1905.07.1993/194-15 sayılı senato kararı ile kurulan Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı altında yürütülmektedir. İlk olarak 1996-1997 eğitim-öğretim programa öğrenci kabul edilmiş ve ilk mezunlarını 2000 yılında vermiştir. Üniversitemizin Sağlık Bilimleri Enstitüsü altında yürütülen programın dili Türkçedir.

Temel Program Kazanımları

1   Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri takip edebilir, sentezleyebilir, araştırma ve eğitime yansıtabilir.
2   Fizyoterapide değerlendirme yöntemleri ve ekipmanlarını kullanabilir, adapte edebilir ve yeni yöntemler geliştirebilir
3   Fizyoterapide tedavi yöntemleri ve ekipmanlarını kullanabilir, adapte edebilir ve yeni yöntemler geliştirebilir.
4   Multidisipliner ekipte çalışabilir, ekibe liderlik edebilir.
5   Bilgi ve deneyimini farklı klinik koşullara transfer edebilir.
6   Etkin iletişim, konuşma ve sunum tekniklerini kullanabilir.
7   Klinik eğitim programı geliştirebilir, süpervize edebilir ve değerlendirebilir.
8   Laboratuvar temelli araştırmaları planlayabilir ve yürütebilir, düzenli kayıt tutabilir.
9   Araştırmayı ürüne veya faydalı modele dönüştürebilir, patent çalışmaları yürütebilir.
10   Yönetim ve organizasyon stratejileri geliştirebilir, uygulayabilir.
11   Klinik soru sorma ve hipotez geliştirme ile araştırma projesi planlayabilir, kaynak bulabilir.
12   Zaman yönetimi, problem çözme yöntemleri, stresle baş etme yöntemlerini kullanabilir.
13   Akademik eğitim programı oluşturabilir, eğitim çıktılarını değerlendirebilir, yorumlayabilir ve eğitim programına yansıtabilir.
14   Kalite yönetimi, akreditasyon ve standardizasyonu takip eder.

Mezunların İstihdam Profilleri

Bu programın mezunu kamu ve özel sektörde mesleğini icra eder.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Mezunlar doktora sonrası çalışmalara başvurabilir.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Öğrenci her dönem 30 AKTS almalıdır. Toplam 240 AKTS nin 150 AKTS si tez çalışması olmalıdır. Doktora eğitimi süresince toplam 90 AKTS yi (12 AKTS Uzmanlık Alanı dahil) üç yarıyılda derslerden tamamlamalıdır. Ders alma süresi içinde ortak derslerden (Araştırma Kültürü, Araştırma Yöntemleri ve Aktarılabilir Beceriler) en az 20 AKTS, Disiplin Temelli ve Laboratuar Becerileri derslerinden en az 20 AKTS almalıdır. Ayrıca, ortak dersler ile disiplin Temelli ve Laboratuar Becerileri derslerinden ve/veya başka programlardan ya da kurumlardan 20 AKTS ders alabilir. Öğrenci 1. yarıyılda; Teze İlişkin Araştırma Konuları I, 2. yarıyılda; Teze İlişkin Araştırma Konuları II dersini zorunlu olarak almalıdır. Öğrencinin ders döneminde etik dersi/ kursu alması zorunludur.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
Tüm Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FTR 6200 Teze İlişkin Araştırma Konuları I ZORUNLU 3 0 0 8
G 2 FTR 6300 Teze İlişkin Araştırma Konuları II ZORUNLU 3 0 0 10
B 3 FTR 6400 Seminer SEMİNER 0 3 0 3
G 4 SBE 6054 Sağlık Alanında Bilgiye Ulaşma ve Kanıta Dayalı Tıp SEÇMELİ 1 0 0 3
G 5 SBE 6082 Topluma Hizmet Uygulamaları ve Sosyal Sorumluluk Projeleri SEÇMELİ 1 2 0 9
G 6 SBE 6025 Kalitatif Araştırma Yöntemleri SEÇMELİ 1 0 0 3
G 7 SBE 6027 Bilim Tarihi ve Felsefe SEÇMELİ 1 0 0 3
G 8 SBE 6084 Sağlık Bilimlerinde Girişimcilik II SEÇMELİ 2 0 0 6
G 9 SBE 6083 Sağlık Bilimlerinde Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 6
G 10 SBE 6081 Bilimsel Keşfin Kilometre Taşları SEÇMELİ 3 0 0 9
G 11 SBE 6080 Sağlık Alanında Disiplinlerarası Ürün Geliştirme SEÇMELİ 3 0 0 9
G 12 FTR 6125 İnflamatuar Hastalıklarda Fizyoterapi SEÇMELİ 3 0 0 6
G 13 FTR 6124 Fizyoterapide Özel İlgi Alanları VI SEÇMELİ 2 0 0 4
G 14 FTR 6123 Fizyoterapi İçin Davranış ve Biliş SEÇMELİ 2 0 0 4
G 15 FTR 6121 Fizyoterapide Organizasyon ve Yönetim SEÇMELİ 2 2 0 6
G 16 FTR 6120 Spinal Patolojilerde Fizyoterapi SEÇMELİ 2 2 0 6
G 17 FTR 6118 Fizyoterapide Özel İlgi Alanları IV SEÇMELİ 2 2 0 6
G 18 FTR 6116 Fizyoterapide Özel İlgi Alanları II SEÇMELİ 2 2 0 6
G 19 FTR 6114 Fizyoterapide Tedavi Yaklaşımları II SEÇMELİ 2 2 0 6
G 20 FTR 6111 Nörolojik Hastalıklarda Fizyoterapi SEÇMELİ 2 2 0 6
G 21 FTR 6109 Kardiyopulmoner Hastalıklarda Fizyoterapi SEÇMELİ 2 2 0 6
G 22 FTR 6107 Fizyoterapide Değerlendirme Yöntemleri SEÇMELİ 2 2 0 6
G 23 FTR 6104 Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları SEÇMELİ 2 2 0 6
G 24 FTR 6103 Yoğun Bakım ve Fizyoterapi SEÇMELİ 2 2 0 6
G 25 SBE 6068 Bilgisayar Uygulamalı İstatistik SEÇMELİ 1 2 0 6
G 26 SBE 6071 Kişisel Gelişim SEÇMELİ 1 0 0 3
G 27 SBE 6075 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği SEÇMELİ 1 2 0 6
G 28 SBE 6061 Deneysel Araştırma Verilerinin Kaydı ve Sunumu SEÇMELİ 1 0 0 3
G 29 SBE 6078 Sağlık Bilimlerinde Etik II ZORUNLU 1 0 0 3
G 30 BEP 6001 Bilimsel Sunumlar SEÇMELİ 1 0 0 3
G 31 SBE 6079 Deneysel Araştırma Projelerinin Hazırlanması Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 6
G 32 SBE 6085 Afetler ve Toplum Sağlığı SEÇMELİ 3 0 0 6
B 33 FTR 6122 Egzersiz ve Beyin İşlevleri SEÇMELİ 2 2 0 6
B 34 SBE 6066 Ölçüm Aracı Geliştirme SEÇMELİ 1 0 0 3
B 35 SBE 6058 Bilimde Yaratıcılık, Buluşçuluk ve Girişimcilik SEÇMELİ 1 0 0 3
B 36 SBE 6062 Bir Araştırmayı Yayına Dönüştürme Süreci SEÇMELİ 1 0 0 3
B 37 SBE 6065 Biyomedikal İşletmeciliği SEÇMELİ 2 0 0 6
B 38 FTR 6199 Tez Çalışması TEZ 0 0 0 150
B 39 FTR 6098 Uzmanlık Alanı UZMANLIK 3 0 0 12
B 40 FTR 6112 Fizyoterapide Klinik Uygulama SEÇMELİ 2 2 0 6
B 41 FTR 6117 Fizyoterapide Özel İlgi Alanları III SEÇMELİ 2 2 0 6
B 42 FTR 6110 Muskuloskeletal Hastalıklarda Fizyoterapi SEÇMELİ 2 2 0 6
B 43 FTR 6119 Fizyoterapide Özel İlgi Alanları V SEÇMELİ 2 2 0 6
B 44 FTR 6108 Fizyoterapide Egzersiz Yaklaşımları SEÇMELİ 2 2 0 6
B 45 FTR 6115 Fizyoterapide Özel İlgi Alanları I SEÇMELİ 2 2 0 6
B 46 FTR 6106 Geriatrik Fizyoterapi SEÇMELİ 2 2 0 6
B 47 SBE 6070 Tıp Eğitimi: Temel Kavramlar ve Yöntemler SEÇMELİ 1 0 0 3
B 48 SBE 6069 Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve İleri Analiz Yöntemleri SEÇMELİ 3 0 0 9
B 49 FTR 6105 Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi SEÇMELİ 2 2 0 6
B 50 FTR 6113 Fizyoterapide Tedavi Yaklaşımları I SEÇMELİ 2 2 0 6

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formu nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ. Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği nin ve Enstitü Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları nın ilgili maddeleri uygulanır. Dersten başarılı olabilmesi için en az 75 almış olması gereklidir.

Mezuniyet Koşulları

Öğrenciler mezun olabilmek için 240 ECTS kredisini (78 ECTS ders, 12 ECTS uzmanlık alanı ve 150 ECTS tez çalışması) Her bir dersten başarılı olabilmeleri için en az not ortalaması 2.50 /4.00 olmalıdır.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Prof. Dr. Sevgi ÖZALEVLİ
sevgi.ozalevli@deu.edu.tr
+90232 4124901