DERS ADI

: Spinal Patolojilerde Fizyoterapi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTR 6120 Spinal Patolojilerde Fizyoterapi SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BİLGE KARA

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Konjenital ve konjenital olmayan spinal patolojilerde ileri fizyoterapi değerendirme ve tedavi yaklaşımlarını uygulayabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konjenital ve sonradan oluşan spinal patolojilerin etyolojilerini, semptomlarını bilir.
2   Konjenital ve sonradan oluşan spinal patolojilerin fizyoterapi değerlendirmelerini bilir.
3   Konjenital ve sonradan oluşan spinal patolojilerde fizyoterapi uygulamalarını bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 genel bilgi
2 Servikal omurganın fonksiyonel anatomisi: Üst servikal omurga, alt servikal omurga servikal omurga Kinematikleri ve Klinik instabilite
3 Lumbar omurganın ve Sakroiliak eklemin fonksiyonel anatomisi: Lumbar Vertebra, Facet Joints, Intervertebral disc, Muscles, Ligaments, Normal movement, Innervations of the Vertebral Column Lumbar Hareketin Mekanikleri: Coupled Motion, Lumbopelvic Rhythm Sensoriomotor Control of the Lumbar Spine Torasik Omurganın fonksiyonel anatomisi
4 Torasik Omurganın fonksiyonel anatomisi
5 Lumbar Hareketin Mekanikleri: Coupled Motion, Lumbopelvic Rhythm
6 Spesifik klinik durumlar: Lumbar Disk hastalıkları: Disk Dejenerasyonu, Disk Herniasyonu (Disk Dejenerasyonun patogenezi, vertebral instabilit vs.) Deformitesiz spinal Stenoz: Stenoz ile birlikte dejeneratif Lumbar Spondylolisthesis, Non-dejeneratif Spondylolisthesis
7 Inflamatuar Arthritler: Psoriatik Arthrit, Inflamatuar Spondyloarthropatiler, Ankylosan Spondylitis Omurga enfeksiyonları : Tuberkuloz, Post-operatif enfeksiyonlar (kranium tabanı, Atlas and Dens) Pediatrik hastalarda servikal omurga instabilitesi: Klippel-Feil Sendromu, iskelet displazileri Omurga enfeksiyonları : Tuberkuloz, Post-operatif enfeksiyonlar
8 Servikal omurgaya ait spesifik klinik durumlar: Pediatrik durumlar: Konjenital Malformasyonlar (kranium tabanı, Atlas and Dens) Pediatrik hastalarda servikal omurga instabilitesi: Klippel-Feil Sendromu, iskelet displazileri
9 Spinal Tumörler: Primer omurga Tumorleri, Metastatic omurga Tumörleri
10 Çocuklarda konjenital deformiteler ve Intervertebral disk hastalıkları: Diskitis, Osteomyelit,Torticollis in Children,Syringomyelia
11 Spinal Travmalar: Fraktür ve dislokasyonlar (yumuşak doku yaralanmaları, burst fraktürü, flex-ext. injurileri)
12 Inflamatuar Durumlar: Romatoid Artirit, Ankylosing Spondylitis
13 Literatür inceleme
14 Vaka örnekleri
15 Vaka örnekleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Thomas N. Byrne, Edward C. Benzel and Stephen G. Waxman. Diseases of the Spine and Spinal Cord (Contemporary Neurology), (Jan 13, 2000)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, performans, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste 2 öğretim üyesi bulunmaktadır. Dersler, sorumlu öğretim üyesi tarafından her hafta pazartesi günleri 09.30-13.45 saatleri arasında 4 ders saati olarak öğretilecektir. 15 haftalık toplam öğretim süresi için bireysel kredi yüküne göre işleyenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 5 5 25
Sunum Hazırlama 5 5 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3