DERECE PROGRAMLARI

: Müzik Sanatta Yeterlik

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Ülkemizin koşullarına göre Konservatuvar, "Yetenekli çocuklarımızı ve gençlerimizi özel yetenek sınavı ile seçerek, müzik ve sahne sanatları alanlarında onlara evrensel bir sanat eğitimi veren, sanat kurumlarımıza yorumcu, uygulayıcı, yaratıcı ve araştırıcı sanatçılar yetiştiren yüksek dereceli meslek okulu" olarak tanımlanmaktadır.
"Konservatuvar, 1954 yılı başında ''İzmir Müzik Okulu'' ismi altında açıldı.
İzmir Müzik Okulu nda eğitim, ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik Piyano, Keman ve Ses Eğitimi kurslarından oluşuyordu. Solfej ve Uyum Bilgisi (Armoni) dersleri de okutulmaktaydı.
1958 yılında "Müzik Okuluna "Konservatuvar" statüsü verilmesi kararlaştırıldı. 1958-59 ders yılı başında yapılan sınavla okula beş öğrenci alındı ve 26 Aralık 1958 de düzenlenen küçük bir törenle "İzmir Devlet Konservatuvarı" resmen açıldı.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim Genel Müdürlüğü nün 08.10.2010 tarih ve 18447 sayılı yazısına istinaden Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Bale İlköğretim Okulu ile Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Sahne Sanatları Lisesi açılmıştır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, elli yılı aşkın bir süredir yüzlerce sanatçı yetiştirmiştir. Bu sanatçılar Dünyanın çeşitli sanat merkezlerinde, orkestra ve operalarında konservatuvar ve müzik yüksekokullarında görev yapmakta, ülkemizi üstün başarı ile temsil etmektedirler. Ülkemize daha fazla sayıda nitelikli sanatçı kazandırmak, konservatuvarın önde gelen amacıdır. Üniversitemizin sosyal bilimlerine bağlı olarak başlayan lisansüstü eğitimi 2002 yılından bu yana Güzel Sanatlar enstitüne bağlı olarak devam etmektedir.

Kazanılan Derece

Müzik Sanatta Yeterlik Derecesi

Derecenin Düzeyi

Üçüncü Düzey ( Doktora Derecesi )

Kabul ve Kayıt Koşulları

Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Tezli Yüksek Lisans Derecesi ile Dil Yeterliliği konusunda kabul edilebilir puan ile lisans veya tezli yüksek lisans derecesinde kazanılan genel not ortalamasına sahip olmak gerekir. Doktora / sanatta yeterlik programlarına başvurularda Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki Anasanat/ Anabilim/ Sanat/ Bilim Dallarına öğrenci kabulünde ALES puanı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulutarafından karar verilir.
Müzik Anasanat Dalı Sanatta Yeterlik kabul koşullarında Yabancı Dil 55 Puan şartı aranır.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül Üniversitesi nde aynı lisansüstü programına kayıt olduktan sonra hangi derslerin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, kayıt danışmanın önerisi, anasanat/ anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

4 yıl,1 yılda 2 yarıyıl,her yarıyılda 15 hafta, 240 AKTS.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

AMAÇ
Müzik Bölümü Lisansüstü Programları: Üfleme ve Vurma Çalgılar (Flüt, Trombon ve Korno), Piyano (Piyano), Yaylı Çalgılar (Keman ve Viyolonsel), Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dallarını kapsar.
İlgili Anasanat Dalını kapsayan yüksek lisans ve sanatta yeterlik programları ulusal ve uluslararası platformlarda gelişimi sürekli kılmak amacıyla tez, konser, ara sınav ve final sınavları gibi akademik ve sanatsal faaliyetlerin yapılmasını amaçlar.
Müzik anasanat dalı öğrencisine 1. ve 2. yarıyıl eğitim programında çalgısına ait ileri düzeydeki repertuvarın stilistik ve estetik kavrayışı, nitelikli yorumlama yetisi, Akademik kariyer planlaması ve Akademisyen olma amaçlı yapılan performansa dayalı eğitim hedefi amaçlar.
3. yarıyılda tez aşamasına geçilerek akademisyen yetiştirmek adına olarak halka açık bir resital programı belirlenir. Bitirme resitalinde çalınacak eserler ilgili sanat dalının müfredat programlarında mevcut olup, çalgı öğretim elemanı ve danışmanın önerisi ile kararlaştırılır. Resital tez konusuyla ilintili olabilir. Öğrenci, ders aşamasında alınması zorunlu olan anadal çalgı dışında öğretim planlarında belirtilen seçmeli dersler arasından ders seçimi yapar.

Temel Program Kazanımları

1   Müzik ve Sanat değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıtları üretme, yorumlama
2   Alanıyla ilgili konularda akademik öğretme, değerlendirme ve yorumlama becerilerini etkin şekilde kullanabilme.
3   Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri araştırma ve yorumlama ile geliştirerek sanata katkı sağlayabilme.
4   Alanındaki bilgi ve becerileri ile geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini üst düzeyde analiz eder.
5   En az bir yabancı dilde , ileri düzeyde yazılı sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
6   Bilimsel alanda yeni yönelimlere açık, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemiş, sanatsal çalışmaların toplumsal ve kültürel etkilerinin bilincinde olarak bilimsel ilerlemeye ulusal ve uluslar arası düzeyde katkıda bulunabilme.
7   İleri zorluk seviyesindeki eserlerin çalışılarak tanınmasını, öğrencinin alanı ile ilgili araştırmalar yaparak bilgisini derinleştirebilme.
8   Müzik alanında yaygın olarak benimsenmiş bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojileri konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olabilme ve etkin kullanabilme
9   Orkestra , Oda müziği, Oda Orkestrası gruplarında çalmanın gerektirdiği kısa sürede eserleri çıkarabilme, üstün performans becerisine sahip olabilme.
10   Müzik dönemlerine ilişkin temel stilleri birbirinden ayırt ederek ileri zorluk derecesindeki eserler üzerinde tanımlayabilme ve yorumlayabilme
11   Alanı ile ilgili güncel literatürü, yeni gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme.
12   Alanında edindiği üst düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlikleri ekip çalışması içinde paylaşabilme, uygulayabilme.
13   Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak müzik alanında sahip olduğu bilgi beceri ve yetkinlikleri geliştirip derinleştirebilme.
14   Bilimsel araştırma sonuçlarının yazılı ( makale tez bildiri vb ) ve sözlü ( seminer, kongre, sempozyum vb ) sunumuna ilişkin yöntem ve metodolojik ilişkileri kavrayabilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Bu derece, sahne ve müzik performası alanlarında ( opera,senfoni orkestraları vb.) meslek icra etmek ve akademik alanda çalışmak için uzmanlık sağlar.
a) Üniversiteler (alana göre Öğretim elemanı görevleri.)
b) Devlet, Belediye ve Özel Sektör tarafından desteklenen Senfoni ve Opera Orkestraları;
- Orkestra sanatçılığı
- Orkestra şefliği
- Çalgı onarım ve yapım

Üst Derece Programlarına Geçiş

Doktora sonrası ve benzeri araştırmalarda yer alabilir.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Öğrenciler, bütün öğrenimleri boyunca, enstitüdeki ilgili yönetmelik, uygulama esasları ve diğer düzenleyici hüküm ve ilkeleri bilmekle, bunları öğrenmek için kendilerinden beklenen ilgi ve özeni göstermekle, öğretim, ders ve sınav programlarına, başarı durum çizelgelerine ve diğer hususlara ilişkin olarak enstitü yönetimi tarafından yapılan ve enstitü web sayfasında yer alan duyuruları izlemekle yükümlüdürler. 1-Öğrencinin, Sanatta Yeterlik programında ders aşamasını tamamlayabilmesi için; en az 7 adet ders, en az 21 yerel kredi, 1 seminer dersi, en az 60 AKTS tamamlaması gerekir. 2- Derslerin yerel kredisi toplamda 21 krediden az olamaz. 3- Uzmanlık alanı, seminer ve tez çalışması AKTS hesaplamalarına dâhil olup yerel krediye sayılmaz. 4- Dersler, toplamda her yarıyıl en az 30 AKTS olacak şekilde planlanır. 5- Mezuniyet için en az 7 adet ders, en az 21 yerel kredi ve en az 240 AKTS gerekir. Ders aşamasını, dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde yükseköğretim kurumunun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir. Sanatta Yeterlik programı öğrencilerinin öğrenimi tamamlanana kadar tezi ile ilgili en az bir (1) adet bilimsel makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması veya tezi ile ilgili çalışmaları hakkında ulusal/uluslararası hakemli bilimsel etkinliklere en az bir (1) kere yayımlanmış tam metin bildiri ile katılmış olması veya lisansüstü eğitim öğretim yönetmeliğine uygun en az bir (1) adet sanat uygulaması/tasarım yapmış olması veya Üniversitenin başvuru sahibi olduğu ulusal/uluslararası patent/faydalı model başvurusunun bulunması Sanatta Yeterlik mezuniyet şartı olarak aranır. Doktora/Sanatta Yeterlik bilimsel yayınlarında öğrencinin mensup olduğu kurum Dokuz Eylül Üniversitesi (GSE) olarak gösterilmeli ve ilk iki isim arasında öğrenci yer almalıdır. (Yayınlar konusunda DEÜ Öğretim Üyeliği Kadrolarına Yükseltme -Atama İlkeleri ve Uygulama Esaslarında belirtilen yayın tanımları kullanılır.)
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
 
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 GSE 6011 BİLİM FELSEFESİ ve ETİĞİ ZORUNLU 3 0 0 6
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 24
TOPLAM:   30
 
1 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 2 MAS 6059 TOPLU ÇALIŞMA TEKNİKLERİ I SEÇMELİ 2 2 0 6
G 3 MAS 6197 ÇALGI EŞLİĞİ I SEÇMELİ 2 2 0 6
G 4 MAS 6103 ANADAL ÇALGI I (KEMAN) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 5 MAS 6105 ANADAL ÇALGI I (VİYOLA) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 6 MAS 6107 ANADAL ÇALGI I (VİYOLONSEL) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 7 MAS 6109 ANADAL ÇALGI I (KONTRBAS) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 8 MAS 6113 ANADAL ÇALGI I (OBUA) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 9 MAS 6115 ANADAL ÇALGI (KLARİNET) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 10 MAS 6117 ANADAL ÇALGI I (FLÜT) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 11 MAS 6131 ANADAL ÇALGI (FAGOT) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 12 MAS 6135 ANADAL ÇALGI I (TROMPET) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 13 MAS 6137 ANADAL ÇALGI (TROMBON) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 14 MAS 6139 ANADAL ÇALGI I (KORNO) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 15 MAS 6141 ANADAL ÇALGI I (VURMA ÇALGILAR) SEÇMELİ 2 2 0 12
G 16 MAS 6175 Anadal Orkestra Şefliği I SEÇMELİ 2 2 0 12
G 17 MAS 6177 ANADAL KOMPOZİSYON I SEÇMELİ 2 2 0 12
G 18 MAS 6179 Müzik Analizi I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 19 MAS 6181 MÜZİKTE DÖNEMLER VE STİLLER I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 20 MAS 6183 ÇÖZÜMLEME TEKNİKLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 21 MAS 6185 YAYLI ÇALGI VE DÖN.GÖRE ODA MÜZİĞİ I SEÇMELİ 2 2 0 6
G 22 MAS 6187 ÜFLEMELİ VE VURMALI ÇALGILARDA DÖNEME GÖRE ODA MÜZİĞİ I SEÇMELİ 2 2 0 6
G 23 MAS 6189 MODERN CAZ KURAMINDA EZGİSEL VE ARMONİK YAPI I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 24 MAS 6191 SOSYOLOJİ BAĞLAMINDA MÜZİK VE OPERA SANATININ İNCELENMESİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 25 MAS 6193 19. VE 20. YÜZYILDA MÜZİK SİYASET İLİŞKİSİ I SEÇMELİ 3 0 0 6
G 26 MAS 6195 ORKESTRA REPERTUVARI I SEÇMELİ 2 2 0 6
G 27 MAS 6101 ANADAL ÇALGI I (PİYANO) SEÇMELİ 2 2 0 12
 
2 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MAS 6094 SEMİNER ZORUNLU 0 3 0 6
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 24
TOPLAM:   30
 
2 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 2 MAS 6058 TOPLU ÇALIŞMA TEKNİKLERİ II SEÇMELİ 2 2 0 6
B 3 MAS 6198 ÇALGI EŞLİĞİ II SEÇMELİ 2 2 0 6
B 4 MAS 6104 ANADAL ÇALGI II (KEMAN) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 5 MAS 6106 ANADAL ÇALGI II (VİYOLA) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 6 MAS 6108 ANADAL ÇALGI II (VİYOLONSEL) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 7 MAS 6110 ANADAL ÇALGI II (KONTRBAS) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 8 MAS 6112 ANADAL ÇALGI II (OBUA) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 9 MAS 6114 ANADAL ÇALGI II (KLARİNET) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 10 MAS 6122 ANADAL ÇALGI II(FLÜT) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 11 MAS 6136 ANADAL ÇALGI II (FAGOT) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 12 MAS 6138 ANADAL ÇALGI II (TROMPET) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 13 MAS 6140 ANADAL ÇALGI II (TROMBON) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 14 MAS 6142 ANADAL ÇALGI II (KORNO) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 15 MAS 6144 ANADAL ÇALGI II (VURMA ÇALGILAR) SEÇMELİ 2 2 0 12
B 16 MAS 6176 Anadal Orkestra Şefliği II SEÇMELİ 2 2 0 12
B 17 MAS 6178 ANADAL KOMPOZİSYON II SEÇMELİ 2 2 0 12
B 18 MAS 6180 Müzik Analizi II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 19 MAS 6182 MÜZİKTE DÖNEMLER VE STİLLER II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 20 MAS 6184 ÇÖZÜMLEME TEKNİKLERİ II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 21 MAS 6186 YAYLI ÇALGILAR VE DÖNEMLERE GÖRE ODA MÜZİĞİ II SEÇMELİ 2 2 0 6
B 22 MAS 6188 ÜFLEMELİ VE VURMALI ÇALGILARDA DÖNEME GÖRE ODA MÜZİĞİ II SEÇMELİ 2 2 0 6
B 23 MAS 6190 MODERN CAZ KURAMINDA EZGİSEL VE ARMONİK YAPI II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 24 MAS 6192 Sosyoloji Bağlamında Müzik ve Opera Sanatının İncelenmesi II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 25 MAS 6194 19. ve 20. Yüzyılda Müzik Siyaset İlişkisi II SEÇMELİ 3 0 0 6
B 26 MAS 6196 ORKESTRA REPERTUVARI II SEÇMELİ 2 2 0 6
B 27 MAS 6102 ANADAL ÇALGI II(PİYANO) SEÇMELİ 2 2 0 12
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MAS 6900 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 
4 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MAS 6900 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MAS 6900 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 
6 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MAS 6900 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MAS 6900 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 
8 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MAS 6900 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Dersler, sanat eğitimi alanında yapılan lisansüstü eğitimin gereği olarak, yazılı sınav ve rapor sunumu gibi yöntemlere ek olarak sanat ve/ veya tasarım eseri ve/ veya projesi ile performans çalışmaları gibi değerlendirme yöntemleriyle tamamlanabilmektedir. Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeler ile bunların notlandırılması her ders için farklılık gösterebilmektedir. Bu konuda detaylı bilgi öğretim planı içinde yer alan dersler bölümünde yer almaktadır. Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra derslerde raporlar, ödevler, seminer sunumları, sanat ve tasarım projesi ve performans çalışmaları gibi değerlendirme yöntemleriyle öğrencinin yarıyıl içindeki çalışma performansı da değerlendirmede kullanılabilir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için aldığı notun 100 üzerinden en az 75 olması gerekir. Öğrenci başarısız olduğu zorunlu dersleri tekrar almak zorundadır. Seçmeli derslerde başarısız olursa web kayıt danışmanının onayıyla o dersin yerine başka seçmeli ders alabilir. Seminer dersi, uzmanlık alanı ve tez çalışmasının yerel kredi sistemine göre kredisi olmayıp başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.
Sınavlar ve geçme notları ile ilgili olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Güzel Sanatlar Enstitüsü Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları uygulanmaktadır. Ders değerlendirme kriterleri, o dersi veren öğretim üyesi (üyeleri) tarafından tanımlanır ve bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda verilir.

Mezuniyet Koşulları

Öğrenciler, bütün öğrenimleri boyunca, enstitüdeki ilgili yönetmelik, uygulama esasları ve diğer düzenleyici hüküm ve ilkeleri bilmekle, bunları öğrenmek için kendilerinden beklenen ilgi ve özeni göstermekle, öğretim, ders ve sınav programlarına, başarı durum çizelgelerine ve diğer hususlara ilişkin olarak enstitü yönetimi tarafından yapılan ve enstitü web sayfasında yer alan duyuruları izlemekle yükümlüdürler.

1-Öğrencinin, Sanatta Yeterlik programında ders aşamasını tamamlayabilmesi için; en az 7 adet ders, en az 21 yerel kredi, 1 seminer dersi, en az 60 AKTS tamamlaması gerekir.
2- Derslerin yerel kredisi toplamda 21 krediden az olamaz.
3- Uzmanlık alanı, seminer ve tez çalışması AKTS hesaplamalarına dâhil olup yerel krediye sayılmaz.
4- Dersler, toplamda her yarıyıl en az 30 AKTS olacak şekilde planlanır.
5- Mezuniyet için en az 7 adet ders, en az 21 yerel kredi ve en az 240 AKTS gerekir.
Ders aşamasını, dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde yükseköğretim kurumunun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.
Sanatta Yeterlik programı öğrencilerinin öğrenimi tamamlanana kadar tezi ile ilgili en az bir (1) adet bilimsel makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması veya tezi ile ilgili çalışmaları hakkında ulusal/uluslararası hakemli bilimsel etkinliklere en az bir (1) kere yayımlanmış tam metin bildiri ile katılmış olması veya lisansüstü eğitim öğretim yönetmeliğine uygun en az bir (1) adet sanat uygulaması/tasarım yapmış olması veya Üniversitenin başvuru sahibi olduğu ulusal/uluslararası patent/faydalı model başvurusunun bulunması Sanatta Yeterlik mezuniyet şartı olarak aranır. Doktora/Sanatta Yeterlik bilimsel yayınlarında öğrencinin mensup olduğu kurum Dokuz Eylül Üniversitesi (GSE) olarak gösterilmeli ve ilk iki isim arasında öğrenci yer almalıdır. (Yayınlar konusunda DEÜ Öğretim Üyeliği Kadrolarına Yükseltme -Atama İlkeleri ve Uygulama Esaslarında belirtilen yayın tanımları kullanılır.)

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam gün

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

MÜZİK ASD BAŞKANI
PROF. TALİA ÖZLEM BALTACILAR BAYOĞLU,
E-posta: taliabaltacilar@gmail.com

Erasmus Koordinatörü
PROF. LİNET ŞAUL
E-posta:llinetsaul@gmail.com

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ
DEÜ TINAZTEPE YERLEŞKESİ