DERS ADI

: Genom Düzenleme Teknolojileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBG 6111 Genom Düzenleme Teknolojileri SEÇMELİ 3 0 0 12

Dersi Veren Birim

Moleküler Biyoloji ve Genetik Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞERİF ŞENTÜRK

Dersi Alan Birimler

Moleküler Biyoloji ve Genetik Doktora
Biyotıp ve Sağlık Teknolojileri Doktora
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bütünleşik Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, genom düzenleme teknolojilerindeki son gelişmeleri ve uygulamalarını tartışmayı amaçlamaktadır. Öğrenci, bu tür teknolojilerin tıp, biyoloji ve biyoteknolojide, özellikle gen terapisi, ilaç keşfi ve geliştirilmesi, gen regülasyonu ve tarımsal verim ve kalite artırımı bağlamında potansiyel kullanımlarını öğrenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genom düzenleme teknolojilerinin temellerinin anlaşılması
2   Genom düzenleme teknolojilerindeki farklı araçları açıklamak
3   Genom düzenlemenin tıp, biyoloji ve biyoteknolojideki potansiyel kullanımlarını bilmek
4   İlaç keşfi ve gen terapisi yaklaşımlarının temellerini kavramak
5   CRISPR-Cas9 tabanlı ilaç keşif araçlarının temellerini kavrayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gen düzenleme yaklaşımları
2 Bölgeye özgü nükleazlar
3 Makale Tartışma 1 - Çinko Parmak Nükleazlar
4 Makale Tartışma 2 - TALEN'ler
5 CRISPR-Cas9 temelli düzenleme
6 Makale Tartışma 3 - CRISPR-Cas hedef dışı etkiler ve çözümler
7 Ara sınav
8 Rehber RNA tasarımı
9 Makale Tartışma 4 - Tüm genom taramalarda CRISPR-Cas9
10 Transgenik hayvan modelleri
11 Makale Tartışma 5 - İlaç hedef keşfinde CRISPR-Cas sistemleri
12 Tıp'ta ve biyoteknolojide uygulamalar
13 Makale Tartışma 6 - Gen tedavisinde CRISPR-Cas sistemleri
14 Makale Tartışma 7 - Tarımda CRISPR-Cas sistemleri
15 Etik konular üzerine tartışma
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Genome Editing and Engineering: From TALENs, ZFNs and CRISPRs to Molecular Surgery
Cambridge University Press, ISBN 978-4-431-55227-7 (Print) 978-1-316-75630-0 (Online)
Yardımcı kaynaklar: Editing Mankind, Humanity in the Age of CRISPR and Gene Editing, Pegasus Books
ISBN: 978-1-643-13308-9
İlave Materyaller: The CRISPR Journal, ISSN: 2573-1599 | Online ISSN: 2573-1602

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Öğrenci sunumları
3. Soru-cevap
4. Tartışma
5. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Dkat.
2 VZ Vize
3 FN Final
4 BNS FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.30 + VZ * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBasarıNotu ODV * 0.30 + VZ * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serif.senturk@deu.edu.tr
0 (232) 412 6514

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 37 37
Ödev Hazırlama 12 5 60
Sunum Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.13
ÖK.22
ÖK.32
ÖK.42
ÖK.52