DERS ADI

: Otizm Spektrum Bozukluğunda Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5052 Otizm Spektrum Bozukluğunda Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların davranışlarının yönetimine ilişkin bilgileri öğrenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerde çok disiplinli ekiple çalışma modeli açıklayabilme
2   OSB için disiplinlerarası/çok disiplinli ekip geliştirme sürecine ilişkin bilgi ve beceri edinir.
3   Ekip çalışması planlama, uygulama; değerlendirme; ailelerle işbirliği yapabilme
4   Otizm Spektrum Bozukluğu'nda disiplinlerarası çalışma ve işbirliği örneklerini açıklar ve tartışır.
5   Özel eğitimde öğretmen liderliğini tanımlar ve önemini tartışır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersi Tanıtım
2 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Çok Disiplinli Ekiple Çalışma Modelleri
3 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Çok Disiplinli Ekiple Çalışma Modelleri
4 OSB olan bireylerin özellikleri ve çok disiplinli ekip modelleri
5 Disiplinlerarası Ekip Oluşturma
6 Etkili İşbirliği ve İletişim Becerileri
7 Ekiple Planlama, Uygulama; Değerlendirme
8 Ailelerle İşbirliği
9 Diğer Uzmanlarla İşbirliği
10 Okul-Özel Özel Eğitim Merkezi-Rehberlik Araştırma Merkezi İşbirliği
11 İşbirliği'de Etkileten Etmenler
12 Türkiye'de ve Dünyada OSB'de işbirliği Modelleri & Uygulamalar;ı İnceleme ve Tartışma
13 Türkiye'de ve Dünyada OSB'de işbirliği Modelleri & Uygulamalar;ı İnceleme ve Tartışma
14 Değerlendirme
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kırcaali, İftar, G. (2012). Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması. Ankara: Yuka Kids

Yardımcı kaynaklar:
Tekin, İftar, E. (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1125433
ÖK.2254133
ÖK.3325411
ÖK.4111111
ÖK.5111111