DERS ADI

: Zihin Yetersizliğinde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5038 Zihin Yetersizliğinde Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin, disiplinler arası çalışmanın önemini anlamaları ve farklı disiplin alanlarıyla işbirliği içerisinde çalışma bilgi ve becerisini kazanmalarıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş birliği kavramı ile ilgili kavramları betimleyebilir.
2   İş birliğinin ilkelerini ve temel özelliklerini açıklayabilir.
3   Okullarda iş birliği kurma yaklaşımlarını betimleyebilir.
4   İş birliği ile sunulan hizmet modellerini betimleyebilir.
5   Özel eğitimde ekip yaklaşımını ve özelliklerini açıklayabilir.
6   Disiplinlerarası çalışmanın yararlarını ve sınırlılıklarını açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İş birliği ve Başlıca İlkeleri
2 İşbirliği Sürecinin Temel Özellikleri
3 Etkileşimsel Beceriler
4 Okullarda İş Birliği Kurma Yaklaşımları
5 İş Birliği İle Sunulan Hizmet Modelleri
6 İş Birliği İle Sunulan Hizmet Modelleri
7 Ara Sınav
8 Özel Eğitimde Ekip Yaklaşımı ve Özellikleri
9 Ekip Üyeleri ve Üyelerin Uzmanlık Alanları
10 Ekip Üyeleri ve Üyelerin Uzmanlık Alanları
11 Ekip Modelleri
12 Disiplinlerarası Çalışmanın Yararları
13 Disiplinlerarası Çalışmanın Sınırlılıkları
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AUCDA (2013). Collaborative Interagency, Interdisciplinary Approach to Transition from Adolescence to Adulthood.

Çolak, A. (2007). Kaynaştırma Uygulanan Bir İlköğretim Sınıfındaki Sosyal Yeterlik Özelliklerinin Betimlenmesi ve İyileştirilmesi Çalışmaları. Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.

Diken, İ. H. (2010). İlköğretimde Kaynaştırma. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru/Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1123455
ÖK.2543211
ÖK.3111111
ÖK.4111111
ÖK.5111111
ÖK.6111111