DERS ADI

: İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5057 İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, işitme yetersizliği olan bireylere iletişim becerilerinin kazandırılmasında kullanılan temel kavramlar, iletişim becerilerinin kazandırılmasında kullanılan yaklaşım biçimleri ve yöntemlere yer verilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dış, orta ve iç kulakta sesin iletilmesini sağlayan temel yapıları tanımlar ve bu yapıların işlevini açıklar
2   İşitme kaybı türlerini ve derecelerini tanımlar, çeşitli türdeki kayıpların sesi algılama üzerindeki etkilerini açıklar
3   Temel işitme testlerini tanımlar. Özelliklerini ve hangi durumlarda kullanıldığını açıklar.
4   İşitme cihazının parçalarını tanır, işlevini açıklar, kontrolünü yapar
5   Koklear implantların parçalarını tanır, işlevini açıklar, kontrolünü yapar
6   Koklear implant adaylık kriterlerini açıklar, değerlendirme safhalarını tanımlar
7   FM sistemler ve elektromanyetik sistemleri tanımlar, kullanımını açıklar, kontrolünü yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ses ve özellikleri
2 İşitme sistemi anatomi ve fizyolojisi
3 İşitme kayıpları: tipleri ve neden olan patolojiler
4 İşitme kaybının tanılanması: Objektif testler
5 İşitme kaybının tanılanması: Davranış testleri
6 Konuşmanın algılanması ve konuşmayı algılama testleri
7 Geçmişten günümüze işitme cihazları ve uygulama prensipleri
8 Ara Sınav
9 Koklear implantlar
10 Ek teknolojiler
11 Yenidoğan işitme taramaları
12 Beyin plastisitesi
13 İşitme yetersizliği olan çocukların gelişimini etkilyen faktörler
14 Erken müdahale ve aile merkezli yaklaşımlar
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Diken, İ. H. (2007). Erken çocuklukta dil becerilerini geliştirme ve problem davranışlarla başetme: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, Ankara: Maya Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1452355
ÖK.2332544
ÖK.3432511
ÖK.4111111
ÖK.5111111
ÖK.6111111
ÖK.7111111