DERS ADI

: Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5039 Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi alan öğrenci Yüksek İşlevli Otizm tanısı almış bireylerin özelliklerini ve eğitiminde kullanılan stratejilere ilişkin bilgiyi edinir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yüksek Işlevli Otistiklerin ve Asperger Sendromunun özelliklerini tanımlar.
2   Yüksek Işlevli Otistiklerin ve Asperger Sendromuna sahip bireylerde kullanılan eğitim uygulamalarını tanımlar.
3   Sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemlerin temel özelliklerini tanımlar.
4   Yüksek İşlevli Otistikler ve Asperger Sendromlu bireylere beceri öğretmek için kullanılan video modelleme uygulamasını tartışır.
5   Toplum temelli öğretim uygulamasının yararlarını ve sınırlılıklarını tartışır.
6   Yüksek İşlevli Otistik ve Asperger Sendromuna sahip bireylerin kaynaştırma ortamlarının programlanması ile ilgili uygulamaları tartışır.
7   Yüksek İşlevli Otistik ve Asperger Sendromuna sahip bireylerin kaynaştırma ortamlarının düzenlenmesi ile ilgili uygulamaları tartışabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Otizm
2 Otizmin Sebepleri Yüksek İşlevli Otistikler ve Asperger Sendromu
3 Asperger Sendromu ve Yüksek İşlevli Otistik nedir Özellikleri Nelerdir
4 Asperger Sendromu ve Yüksek İşlevli Otistiklerin Eğitimleri
5 Sosyal Becerilerin Öğretimi
6 Sosyal Öykülerle Öğretim
7 Ara Sınav
8 Videoyla Model Olmayla Öğretim-I
9 Videoyla Model Olmayla Öğretim-II
10 Toplum Temelli Öğretim
11 Kaynaştırma Ortamlarının Programlanması
12 Kaynaştırma Ortamlarının Düzenlenmesi
13 Akran Aracılığıyla Öğretim
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Attwood, T. (2006). Aspergers Syndrome. London: Jessica Kingsley Publishers.

Myles, B. S. & Southwick J. (2005). Aspergers Syndrome and difficult moments. Kansas: Autism Asperger Publishing.

Stanton, M. (2001). Learning to live with high gunctioning autism. London: Jessica Kingsley Publishers.

Ozonoff, S., Dawson, G. & McPartland, J. (2002). A Parents guide to asperger syndrome & High-functioning autism. NewYork: Guilford Press.

Winter, M. (2003). Asperger s Syndrome. What teachers need to know. London: Jessica Kingsley Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1254133
ÖK.2325411
ÖK.3124533
ÖK.4333333
ÖK.5333333
ÖK.6333333
ÖK.7333333