DERS ADI

: Zihin Yetersizliğinde Yetişkiliğe Geçiş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5014 Zihin Yetersizliğinde Yetişkiliğe Geçiş SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Zihin yetersizliği olan öğrencileri okul sonrası yaşama hazırlamak için uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engelli öğrencilerin okul yaşamından bağımsız yaşama geçişlerinde önemli yasal dayanakları açıklayabilecektir
2   Yetişkinliğe geçişte ailenin durumunu betimleyebilecektir.
3   Geçiş planlama ürecini analiz edebilecektir.
4   Toplumsal Yaşama Geçiş sürecinde gerekli destekleri tartışabilecektir.
5   Güvenli Yaşam alanları oluşturmada alınabilecek önlemlere ilişkin öneriler geliştirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel eğitim hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin yasal dayanaklar, Toplumsal yaşama geçişte önemli yasal düzenlemeler
2 Toplumsal yaşama geçişte yer verilen uygulamalar, Toplumsal yaşama geçişte sunulan destekler
3 Yetişkin engelli bireylerin içinde bulundukları durum, Yetişkin engelliye sahip ailelerin durumu, Yetişkinliğe geçişle ilgili aile araştırmaları
4 Yetişkinlere Hizmet Sunan Sivil toplum örgütleri, İş çevreleri görev sorumlulukları
5 Mesleki Becerilerin Gelişimi: İş eğitimi, Temel iş becerilerinin kazandırılması
6 Temel iş becerilerinin kazandırılması
7 İstihdam edilebilirlik becerileri kavramlarını birbiriyle ilişkileri
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Aileden ayrılma döneminde alternatifleri.
10 Meslek sahibi olma süreçlerini inceler çözüm yolları
11 Sağlık, Sosyal güvenlik konularında ailelere öneriler
12 Serbest Zaman Etkinliklerine ilişkin toplumsal olanakları, yararlanma yollarına ilişkin öneriler
13 Boş zaman etkinlikleri
14 Bağımsız yaşama geçişin planlanması.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*Kırcaali-İftar, G., Birkan, B., & Uysal, A. (2005). Zihin özürlü çocuklara kavram öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. *Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, (2. Baskı). *Vuran, S. & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1214533
ÖK.2325411
ÖK.3251311
ÖK.4111111
ÖK.5111111