DERS ADI

: İşitme Yetersizliğinde Özel Öğretim Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5033 İşitme Yetersizliğinde Özel Öğretim Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramları kullanmalarını ve öğretim hizmetlerinin kalitesi ile öğretim yöntem ve teknikleri arasında bağlantı kurmalarını sağlamak. İşitme yetersizliğinde öğretim programına uygun öğretme-öğrenme süreçlerini, içerik düzenleme, uygulama yeteneklerini ve uygulama fırsatlarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlköğretim programının genel amaçlarını açıklar.
2   İlköğretim programının derslere göre amaçlarını açıklar.
3   İlköğretim programının öğretim amaçlarını açıklar.
4   İlköğretim programının amaçlarını özel eğitimin amaçları ile karşılaştırır.
5   İlköğretim programının amaçlarının işitme engelli çocuklar için uygunluğunu tartışır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri
2 İlköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme yetersizliği olan öğrencilere uygunluğunun tartışılması
3 İlköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması
4 İşitme yetersizliği olan öğrenciler için ilköğretim ders programı hazırlama yöntemleri
5 İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme yetersizliği olan öğrenciler için özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması
6 İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme yetersizliği olan öğrenciler için özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması
7 Ara Sınav
8 İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme yetersizliği olan öğrencilere uyarlama
9 İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme yetersizliğinde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması
10 İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme yetersizliğinde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri
11 İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme yetersizliğinde kullanılan değerlendirme yöntemleri
12 İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı inceleme. İşitme yetersizliği olan çocuklar için bu planların uyarlanması.
13 İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı inceleme. İşitme yetersizliği olan çocuklar için bu planların uyarlanması.
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Diken, İ. H. (2007). Erken çocuklukta dil becerilerini geliştirme ve problem davranışlarla başetme: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, Ankara: Maya Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1142355
ÖK.2241533
ÖK.3423511
ÖK.4111111
ÖK.5111111