DERS ADI

: Öğrenme Güçlüğünde Akademik Olmayan Becerilerin Desteklenmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5029 Öğrenme Güçlüğünde Akademik Olmayan Becerilerin Desteklenmesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı özel eğitim öğretmen adaylarına ÖG olan çocukların akademik olmayan becerilerinin desteklenmesiyle ilgili becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmenin özelliklerini ve aşamaları söyler.
2   Beceri öğretimi ile ilgili planlama ve uygulama yapar.
3   Akademik olmayan becerilerin öğretiminde kullanılan farklı yöntemleri açıklar.
4   Akademik olmayan becerilerin öğretiminde farklı yöntemler kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme ile ilgili temel kavramlar ve öğrenmenin özellikleri
2 Öğrenmenin aşamaları ve özellikleri
3 Beceri öğretimi ile ilgili temel kavramlar (beceri analizi hazırlama, değerlendirme vb.) ve özellikleri
4 Özbakım ve bağımsız yaşam becerileri ve özellikleri
5 Sosyal beceriler ve özellikleri
6 İş ve meslek becerileri ve özellikleri
7 Ara Sınav
8 Yanlışsız öğretim yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve özellikleri
9 Eşzamanlı ipucuyla öğretim, sabit bekleme süreli öğretim, artan bekleme süreli öğretim öğretim,
10 Ayrık denemelerle öğretim
11 Doğal öğretim yaklaşımı ve özellikleri
12 Etkinlik temelli öğretim, oyun temelli öğretim
13 Video teknolojisiyle öğretim ve özellikleri, Kendini düzenleme stratejileri
14 Beceri öğretimine ailenin katılımını sağlamak üzere izlenecek yollar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Acarlar, F., & Diken, Ö. (2019). Yetersizliği olan bireylerin dil ve iletişim becerilerinin desteklenmesi. Ankara: Pegem Akademi

İlgili makaleler ve tezler
Polloway, E. A., Serna, L., Patton, J. R., & Bailey, J. W. (2014). Özel gereksinimli öğrenciler için öğretim stratejileri. (Çev. ed. Ş. Yücesoy Özkan). Ankara: Nobel yayınları.
Sazak, E. (Ed.) (2018). Özel eğitimde sosyal uyum becerilerinin öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
Tekin-iftar, E., & Kırcaali-İftar, G. (2012). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Vize Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1425411
ÖK.2523144
ÖK.3412533
ÖK.4333333