DERS ADI

: Otizm Spektrum Bozukluğunda Teknoloji Destekli Öğretim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5027 Otizm Spektrum Bozukluğunda Teknoloji Destekli Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların davranışlarının yönetimine ilişkin bilgileri öğrenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zihin yetersizliği olan bireylerin özelliklerini ve bireysel farklılıklarını açıklar.
2   Bireysel farklılıklar ve evrensel tasarımı açıklar.
3   Öğretimde evrensel tasarım ve teknoloji destekli öğretimi açıklar.
4   Teknoloji ile ilgili kavramlar; çoklu ortam, ikili kodlama, bilişsel yük ve bilişsel yük ilkelerini açıklar.
5   Çoklu ortam tasarım süreci ve görsel bileşenleri tartışır.
6   Yardımcı teknolojilerin tanımını; özelliklerini ve sınıflandırılmasını tartışır.
7   Yardımcı teknolojinin yararları ve sınırlılıklarını tartışır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin özellikleri ve bireysel farklılıklar
2 Bireysel farklılıklar ve evrensel tasarım
3 Öğretimde evrensel tasarım ve teknoloji destekli öğretim
4 Öğretimde evrensel tasarım ve teknoloji destekli öğretim
5 Teknoloji ile ilgili kavramlar; çoklu ortam, ikili kodlama, bilişsel yük ve bilişsel yük ilkeleri
6 Teknoloji ile ilgili kavramlar; çoklu ortam, ikili kodlama, bilişsel yük ve bilişsel yük ilkeleri
7 Çoklu ortam tasarım süreci ve görsel bileşenler
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Yardımcı teknolojilerin tanımı; özellikleri ve sınıflandırılması
10 Yardımcı teknolojilerin tanımı; özellikleri ve sınıflandırılması
11 Düşük düzey yardımcı teknolojiler
12 Orta düzey yardımcı teknolojiler
13 Yüksek düzey yardımcı teknolojiler
14 Yardımcı teknolojinin yararları ve sınırlılıkları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Kırcaali, İftar, G. (2012). Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması. Ankara: Yuka Kids

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1254133
ÖK.2532144
ÖK.3425133
ÖK.4333333
ÖK.5333333
ÖK.6333333
ÖK.7333333