DERS ADI

: Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5025 Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çoklu yetersizliğin temelini anlamak ve çoklu yetersizliği olan bireylere eğitim planı hazırlamayı öğrenmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çok özürlülük kavramı ve kapsamını açıklar.
2   Çok özürlülük ile çoklu yetersizliğin farkını açıklar.
3   Çok özürlülüğün tanılanmasındaki ölçütleri betimler ve Çok özürlülüğü sınıflar.
4   Çok özürlülüğün ögelerinin performansa etkisini açıklar.
5   Çok özürlü çocukların eğitim planlamasında nelere dikkat edeceğini söyler.
6   Çok özürlülerin eğitimine başlayabilmek için performans belirleme aracı geliştirir.
7   Çok özürlülerin eğitimine ilişkin farklı yaklaşımları temel alan belli başlı uygulama örneklerini inceler.
8   Çok özürlülerin eğitimine ilişkin bir yaklaşım secerek program hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çok özürlülüğün ne olduğunu açıklayabilir.
2 Çok özürlülüğün ögelerinin performansa etkisini tartışır.
3 Çok özürlülüğün eğitim planlamasıyla ilişkisini açıklayabilir.
4 Çok özürlülükte belirgin özrü açıklar.
5 Çok özürlülüğün nasıl oluştuğunu açıklayabilir.
6 Çok özürlülerin eğitimine ilişkin farklı yaklaşımları temel alan belli başlı uygulama örneklerini irdeler.
7 Çok özürlülerin eğitimine başlayabilmek için performans belirleme çalışması organize edebilir.
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Performans belirlemek üzere ölçüt bağımlı test hazırlar.
10 Çok özürlülerin eğitimine yönelik çalışma tasarlayabilir.
11 Hedef alacağı çok özürlülük durumunu tanımlar.
12 Hedef kişinin güçlü yanlarını belirler.
13 Hedef kişinin belirgin özrü ile ikincil özrünün oluşturduğu yetersizlik durumlarını belirler.
14 Hedef kişinin belirgin özrü ile ikincil özrünün oluşturduğu yetersizlik durumlarını ve güçlü yanlarını belirler.
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alberto, A. A. ve Troutman, A. C. (1995). Applied behavior analysis for teachers. (4. baskı). New Jersey: Prentice-Hall. *Baker, L.B. & Brightman, A. J. (2004). Steps to independence: Teaching everyday skills to children with special needs. (4. baskı). Baltimore: Paul Brookes Publishing. *Bricker, D., Pretti-Frontczak, K., & McComas, N. (1998). An activity-based approach to early ıntervention (2nd ed). Baltimore: Paul Brooks Pub. *Cavkaytar, A. (2005). Özel gereksinimi olan çocuklara özbakım ve ev içi becerilerinin öğretimi uygulamalı el kitabı. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. *Kırcaali-İftar, G. (2003).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1123455
ÖK.2452133
ÖK.3342155
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555
ÖK.7555555
ÖK.8555555