DERS ADI

: Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5013 Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere öğretebilecekleri kavramlar ve bu kavramları öğretmede kullanabilecekleri öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal yeterlilik ile ilgili kavramları açıklar.
2   Sosyal Beceri Yetersizliklerini açıklar.
3   Sosyal becerileri değerlendirilme yöntemlerini açıklar.
4   Sosyal beceri öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini açıklar.
5   Sosyal beceri öğretim programı hazırlar.
6   Sosyal beceri ders planı hazırlar.
7   Sosyal beceri öğretim uygulama örneklerini açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zihin Yetersizliği, Sosyal Yeterlik, Sosyal Beceriler, Zihin Yetersizliği ve Sosyal Beceriler
2 Sosyal Beceri Yetersizlikleri
3 Sosyal Beceri değerlendirmesi
4 Sosyal Becerilerin Öğretiminde Kullanılan Yöntemler
5 Sosyal Becerilerin Öğretiminde Kullanılan Yöntemler
6 Sosyal Beceri Öğretim Programı Hazırlama
7 Sosyal Beceri Öğretim Ders Planı Hazırlama
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Sosyal Becerilerde Kalıcılık ve Genellemenin Sağlanması
10 Sosyal Beceri Öğretimi İçin Hazırlanan Program ve Sosyal Geçerlik
11 Okul Öncesi Çocuklarda Sosyal Beceri Etkinlikleri
12 Kaynaştırma ve Sosyal Beceriler
13 Sosyal Beceri Öğretim Uygulamaları
14 Sosyal Beceri Öğretim Uygulamaları
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*Tuncer, T. & Altunay, B. (2004). Doğrudan öğretim modelinde kavram öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. *Varol, N. (2004). Özbakım becerilerinin öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. *Varol, N. (2005). Beceri öğretimi ve özbakım becerilerinin kazandırılması. Ankara: Kök Yayıncılık. *Vuran, S. & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1241355
ÖK.2254133
ÖK.3443211
ÖK.4111111
ÖK.5111111
ÖK.6111111
ÖK.7111111