DERS ADI

: Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerielrinin Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5012 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerielrinin Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere, görme yetersizliği olan bireylere yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretimine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönelim ve yönelim becerilerinin öğrenir.
2   İç ve dış çevresel kavramların öğrenir.
3   Yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin tanımadığı çevrelerde problem çözme amacıyla öğretim planı geliştirir ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bağımsız Hareket ve Yönelim Nedir Tarihçesi Hakkında kısa bir giriş yapılması
2 Yönelim ve Bağımsız Hareket için kullanılan araçlar
3 Görme Engellilere ait bastonun tanıtımı
4 Görme engelli bireye kılavuzluk yapma.
5 Görme engelli bireylere kılavuzluk ederken dış mekanda dolanma, iç mekanda merdiven çıkma öğretimi
6 O&M Mateyallerinin Tanıtımı ve Proje Ödevlerinin Seçilmesi
7 Örnek Materyallerin Gösterimi
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Basit Baston Kullanma Becerilerinin Öğretimi
10 Baston Kullanma Becerilerinin Öğretimi
11 Baston Kullanma Becerilerinin Öğretimi
12 Görme engelli bireyler düşen nesneleri nasıl bulur
13 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Sergilenmesi.
14 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Sergilenmesi.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Çilenti, Kamuran. (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1124355
ÖK.2315422
ÖK.3213544