DERS ADI

: İşitme Yetersizliğinde İletişim Becerilerinin Desteklenmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 5010 İşitme Yetersizliğinde İletişim Becerilerinin Desteklenmesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dil, konuşma ve iletişimle ilgili temel kavramları kavrama. Dil bileşenlerinin özelliklerini ve gelişimini kazanma. Dil gelişiminin temel aşamalarını ve dil gelişiminde etkili olan faktörleri dil kazanımına ilişkin yaklaşımlar bağlamında kazanma. İşitme engellilerdeki dil ve iletişim bozukluklarını normal dil gelişimi ile karşılaştırma bilgisini kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim, dil ve konuşma kavramlarının arasındaki ilişkiyi açıklar.
2   Dil bileşenlerinin temel özelliklerini sıralar.
3   Dil gelişiminde etkili olan faktörleri açıklar.
4   Dil gelişimindeki temel aşamaları tanımlar.
5   Dil bileşenlerinin gelişimindeki temel özellikleri sıralar.
6   İşitme yetersizliği olanların dil ve iletişim özelliklerini açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar,
2 Eğitim programı tasarımları
3 Program geliştirme modelleri
4 İşitme yetersizliği olan bireyler için ihtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
5 İşitme yetersizliği olan bireyler için hedef ve hedef davranışlar
6 İşitme yetersizliği olan bireyler için içerik analizi ve düzenlenmesi
7 İşitme yetersizliği olan bireyler için öğrenme-öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Sınama durumlarının düzenlenmesi
10 İşitme yetersizliği olan bireyler için programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
11 İşitme yetersizliği olan bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
12 İşitme yetersizliği olan bireyler için hazırlanan örnek programların incelenmesi
13 İşitme yetersizliği olan bireyler için program hazırlama
14 İşitme yetersizliği olan için program hazırlama
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Çilenti, Kamuran. (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1542144
ÖK.2321455
ÖK.3325411
ÖK.4111111
ÖK.5111111
ÖK.6111111