DERS ADI

: Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 1008 Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenme güçlüğü konusunda ülkemizde ve dünyada yapılan güncel çalışmaları araştırmaktır. Öğrenme güçlüğünde okuma, yazma ve matematikte yaşanan problemleri araştırmak ve Türkiye de ve dünyada bu konular ile ilgili yapılan çalışmaların karşılaştırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme güçlüğü ve üstün yetenek konularında yapılan çalışmaları inceler.
2   Öğrenme güçlüğü ve okuma problemlerine ilişkin araştırmaları inceler.
3   Öğrenme güçlüğü ve yazma problemlerine ilişkin araştırmaları inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zeka nedir Üstün zeka nedir
2 Üstün yetenek nedir
3 Üstün yetenekli çocukların genel özellikleri
4 Üstün yetenekli çocukların tanılanması
5 Öğrenme güçlüğü nedir
6 Öğrenme güçlüğü olan çocukların genel özellikleri
7 Öğrenme güçlüğü olan çocukların tanılanması
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Öğrenme Güçlükleri ve Aile
10 Üstün yetenek ve Aile
11 Öğrenme güçlüğü-üstün yeteneği olan bireylerin eğitimi
12 Öğrenme güçlüğü ve üstün yeteneği olan bireylerde teknoloji kullanımı
13 Türkiye de Öğrenme güçlüğü ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
14 Yurt dışında Öğrenme güçlüğü ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Carpenter, B., Egerton, J., Brooks, T., Cockbill, B., Fotheringham, J., Bloom, T., ... & Thistlethwaite, J. (2015). Engaging Learners with Complex Learning Difficulties and Disabilities: A Resource Book for Teachers and Teaching Assistants. Routledge.
2. Lloyd, J. W., Kameenui, E. J., & Chard, D. J. (Eds.). (2014). Issues in educating students with disabilities. Routledge.
3. Harwell, J. M., & Jackson, R. W. (2014). The complete learning disabilities handbook: Ready-to-use strategies and activities for teaching students with learning disabilities. John Wiley & Sons.
4. Taylor, A. E. B. (2014). Diagnostic Assessment of Learning Disabilities in Childhood: Bridging the Gap Between Research and Practice. Springer Science & Business Media.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1523211
ÖK.2254133
ÖK.3325411