DERS ADI

: Özel Eğitimde Matematik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 3039 Özel Eğitimde Matematik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Özel gereksinimi olan öğrencilere matematik beceri ve kavramların öğretiminde; öğrencilerin eğitim gereksinimlerini belirler ve belirlenen gereksinimlere göre öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğretimi ile ilgili genel kavramları açıklayabilecektir.
2   Matematik öğretiminin planlanmasında temel ilkeleri açıklayabilecektir
3   Matematik öğretiminde beceri ve kavramları çeşitli öğretim yaklaşımına göre planlayabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik öğretiminmde içerik (öğrenme alanları) ve süreç (beceri) standartları nelerdir
2 Matematik öğretiminde değerlendirme ve ölçüt bağımlı testlerin geliştirilmesi
3 Matematik öğretiminde işlem ve hata analizinin önemi ve yapılışı
4 Özel gereksinimi olan öğrencilerin matematik öğretimini etkileyen etmenler
5 Özel gereksinimi olan öğrencilerin matematik öğretiminin planlanmasında bilimsel temelli ilkeler. Doğrudan öğretim yöntemi ve basamaklandırırlmış yaklaşım
6 Dokunmatik Matematik (Nokta Belirleme tekniği)
7 Matematik Programını Uygulama. Sayma becerileri; Ritmik sayma, rasyonel sayma, sıra sayıları ve atlayarak sayma
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Sayı sembolleri ve anlamları
10 Toplama ve çıkarma becerilerinin öğretimi
11 Çarpma ve bölme becerilerinin öğretimi
12 Temel ölçme kavram ve becerilerin geliştirilmesi: Uzunluk ölçüleri, ağırlık ölçüleri, zaman ölçüleri, para becerileri
13 Geometri kavram ve becerilerin öğretimi: İki ve üç boyutlu şekiller Veri analizi, istatistik beceri ve kavramlaruın geliştirilmesi
14 Matematik Öğretiminin Bireyselleştirilmesi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aktaş,Y.(2002) Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana, Nobel Tıp Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1542133
ÖK.2254133
ÖK.3235411