DERS ADI

: TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 3048 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ÇAĞLAR AKTEPE

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Tedarik zincirlerinde stratejik düzeyde gerçekleştirilen süreçlerin yönetimine yönelik bakış açılarının ve tedarik zinciri yönetimindeki son gelişmelerin (yıkıcı teknolojiler ve yenilikçi iş modelleri) aktarılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tedarik zincirlerinde ilişki yönetimini kavrayabilme.
2   Tedarik zincirlerinde stratejik karar alma süreçlerini kavrayabilme.
3   Tedarik zincirlerinde sürdürülebilirlik olgusunu kavrayabilme.
4   Tedarik zincirlerinde dönüşüme sebep olan yıkıcı teknolojileri anlayabilme.
5   Tedarik zincirlerindeki yeni ve yenilikçi iş modellerini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tedarik Zinciri Yönetimi I ile ilgili Genel Tekrar
2 Tedarik Zincirinde Müşteri Hizmetleri Yönetimi
3 Tedarik Zincirinde İlişki Yönetimi
4 Tedarik Zincirinde Proje Yönetimi
5 Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi
6 Tedarik Zincirinde Sürdürülebilirlik
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi
10 Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi
11 Tedarik Zincirlerinde Yıkıcı Teknolojiler
12 Tedarik Zincirlerinde Yenilikçi İş Modelleri
13 Tedarik Zincirlerinde Yenilikçi İş Modelleri
14 Tedarik Zinciri Yönetiminde Son Gelişmeler
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Langley, C.J., Novack, R.A., Gibson, B.J., Coyle, J.J. (2021). Supply Chain Management: A Logistics Perspective (11th ed.). Cengage.
Bowersox, D.J., Closs, D. J., Cooper, M. B., Bowersox, C. J. (2020). Supply Chain Logistics Management (5th ed.). McGraw-Hill Education.
Dersin hocası tarafından verilecek makale ve ilgili materyaller

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

caglar.aktepe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555