DERS ADI

: Özel Eğitimde Proje Temelli Öğretim Programlarının Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6044 Özel Eğitimde Proje Temelli Öğretim Programlarının Geliştirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Özel eğitimde proje yaklaşımının önemini fark ederek, proje çalışma evrelerini dikkate alarak özel gereksinim grupları için proje örnekleri geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimde proje yaklaşımının önemini açıklar.
2   Proje çalışmalarının özel eğitim programı içerisindeki yerini ifade eder.
3   Proje konusunun seçiminde dikkat edilecek hususları açıklayarak proje konuları belirler.
4   Özel eğitimde proje yaklaşımına dayalı proje geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde proje yaklaşımının tanımı ve önemi
2 Proje çalışmalarının özel eğitim programı içerisindeki yeri
3 Proje konusunun seçiminde dikkat edilecek hususlar
4 Proje etkinlikleri: Araştırma, yapım, dramatik oyun etkinlikleri
5 Proje yaklaşımında öğrenme fırsatları
6 Proje çalışmaların evreleri: 1. Evre (Planlama ve Başlama) 2. Evre (Alan çalışması) 3. Evre (Sonuçlandırma)
7 Proje çalışmaların evreleri: 1. Evre (Planlama ve Başlama) 2. Evre (Alan çalışması) 3. Evre (Sonuçlandırma)
8 Ara Sınav
9 Özel eğitimde proje yaklaşımına dayalı öğretim programı örnekleri
10 Özel eğitimde proje yaklaşımına dayalı öğretim programı örnekleri
11 Özel gereksinimli gruplar için proje temelli öğretim programlarının geliştirilmesi
12 Özel gereksinimli gruplar için proje temelli öğretim programlarının geliştirilmesi
13 Özel gereksinimli gruplar için proje temelli öğretim programlarının geliştirilmesi
14 Özel gereksinimli gruplar için proje temelli öğretim programlarının geliştirilmesi
15 Özel gereksinimli gruplar için proje temelli öğretim programlarının geliştirilmesi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Owen, P. M. (2007). Integrating Katz and Chard's project approach with multicultural education in the University classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education, 28(3), 219-232.
Katz, L., & Chard, S. C. (2000). Engaging children s minds: The project approach (2nd Ed.). Connecticut: Ablex Publishing Corporation
Owen, P. M. (2007). Integrating Katz and Chard's project approach with multicultural education in the University classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education, 28(3), 219-232.
Metin, Ş. ve Aral, N. (2014). Proje Yaklaşımına Dayalı Eğitim: Teoriden Uygulamaya. Ankara: Vize. Oğuz, V., Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. ( 2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Kandır, A. ve Kurt, F. (2010). Proje Temelli Okul Öncesi Eğitim Programı. İstanbul: MORPA
TEMEL Z. F., KANDIR A., ERDEMİR N., KOÇER ÇİFTÇİ H. Okulöncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı ve Program Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları 2003 İstanbul
Beneke, S. J. (2010). The effects of the Project Approach on children in inclusive early childhood classrooms. Yayınlanmamış doktora tezi. University of Illinois at Urbana-Champaign. Beneke, S., & Ostrosky, M. M. (2009). Teachers' views of the efficacy of incorporating the project approach into classroom practice with diverse learners. Early Childhood Research & Practice, 11(1). [Online]:
Arıkan, A., & Kimzan, İ. (2016). Okul öncesi eğitimde proje yaklaşımı: Ağaç bilimcilerin araştırmaları projesi. Elementary Education Online, 15(2).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, işbirlikli öğrenme yöntemleri, drama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konular sınıfta işlenecek, gerektiğinde işbirlikli öğrenme yöntemleri uygulanacak uygulanacak ve tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek, gerektiğinde işbirlikli öğrenme yöntemleri uygulanacak uygulanacak ve tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vesile.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333