DERS ADI

: Kamusal Alan Tartışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5021 Kamusal Alan Tartışmaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NEBİYE KONUK KANDEMİR

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste, kamusal alan bir kavram olarak ve kuramsal açıdan ele alınacaktır. Devlet, kamuoyu, medya, kadın, siyaset, sivil toplum ve kent tarihsel süreç içinde kamusal alan kavramıyla tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kamusal Alan Kavramına ilişkin dair temel bilgileri edinirler.
2   Kamusal Alan Kavramına ilişkin teoriler öğrenir.
3   Kavram ile ilgili olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır.
4   Kavram ile ilgili olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır.
5   Kamusal alan tartışmalarını diğer alanlar ile birlikte ele alabilecek bakış açısı kazanır.
6   Yeni kamusal alanlar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kamusal Alan- Kavramsal yaklaşım
2 Kamusal Alan- Kuramsal yaklaşım
3 Kamusal Alan- Kuramsal yaklaşım
4 Habermas ve Kamusal Alan
5 Kamusal Alan Modelleri
6 Kamusal Alan ve Devlet
7 Kamusal Alan ve Kamuoyu
8 Medya ve Kamusal Alan Tartışmaları
9 Hukuk ve Kamusal Alan
10 Kamusal Alan ve Kent
11 Kamusal Alan ve Kadın
12 Kamusal Alan ve Siyaset
13 Kamusal Alan ve Sivil Toplum
14 Kamusal Alanların dönüşümü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:

Özbek, M. (2004). Giriş: kamusal alanın sınırları. Kamusal alan, 19-89.
Habermas, J., Kamusal Alan, Ansiklopedik Bir Makale, Birikim Dergisi, Sayı 70, s.62-66
Habermas, J., Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yayınları, İstanbul, 2010
Negt, O. ve Kluge, A., Kamusal Alan ve Tecrübeye Giriş, Kamusal Alan (der: M. Özbek)içinde , Hil Yayınları, İstanbul, 2004
Özbek, M. (2004). Giriş: kamusal alanın sınırları. Kamusal alan, 19-89.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı,
Tartışma,
Öğrenci sunumları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5 finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
Yanı sıra öğrencilerin derse hazırlanmaları, tartışmaya katılmaları nihai değerlendirmeyi belirleyecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nebiye.konukkandemir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Kitap Okuma 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Ödevi 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13
ÖK.2
ÖK.33
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6