Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Türk Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. SELMA GÜLSEVİN |
Dersi Alan Birimler |
Türk Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Eski Türk Edebiyatında Mesnevi alanında ortaya konulan ve yazılan eserleri, bu eserleri yazan şairleri tanmak, yüzyıllar içinde kültür zenginliğimizi ortaya çıkarmak, dil zevki ve terbiyesi kazanmak.Araştırma tekniklerini kazanımını öğrenmek, Mukayese etmek |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Türk Dili, Türk Şiiri Özel Sayısı II (Divan Şiiri) T.D.K. Sayı-415-416-417 Temmuz-Ağustos-Eylül 1986. 2. A. Ateş Mesnevi Maddesi, İ. A., İstaanbul 1957, c. VIII, S. 127. 3. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım, İstanbul 1967. 4. İ. H. Ertaylan, Yusuf ile Züleyha, İstanbul 1960. 5. F. K. Timurtaş, Şeyhî nin Husrevi ü Şîrîn I, İstanbul 1963. 6. Abdulbaki Gölpınarlı, Yunus Emre, Risalat-al-Nushiyye ve Divan, İstanbul 1965. 7. Gülşehri, Mantuku t-Tayr, Hzr. A. Sırrı Levend, Tıpkıbasım, Ankara 1957. 8. Amil Çelebioğlu, Türk Edebiyatında Mesnevi, Kitabevi, İstanbul, 1999. 9. H. Ayan, Mustafa Şeyhoğlu, Hurşitnâme, İnceleme-Metin, Erzurum, 1974. 10. N. Pekolcay, Türkçe Mevlid Metinleri, İstanbul, 1950 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Yüzyüze |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Yazılı Sınav |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||
|