Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. İNCİ BOYACIOĞLU BAL |
Dersi Alan Birimler |
Kadın Çalışmaları Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Kadına yönelik şiddetin temel nedeni, risk etkenleri, sıklığı, bu özellikli şiddetin kadın sağlığını ve tüm yaşamını hangi dinamiklerle nasıl etkilediği, şiddetin önlenmesi, kadınların korunması, sağlık sonuçlarının tanınması ve ilgili ulusal ve uluslarararası yasal düzenlemeler kapsamında ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalar konularında haberlilik, farkındalık oluşturma, bilgi ve tutum geliştirmektir. Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin ve cinsiyetçi önyargılarımızın; eğitim ve sağlık başta olmak üzere birey ve toplum yaşamını nasıl etkilediği, farklı meslek alanlarının toplumsal cinsiyet eşitliğine nasıl katkı sağlayacağı konuları irdelenecektir. Bu kapsamda psikoloji biliminin görgül çalışmalarından faydalanılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Boyacıoğlu (2016). Dünden bugüne Türkiye de kadına yönelik şiddet ve ulusal kadın çalışmaları: Psikolojik araştırmalara davet. Türk Psikoloji Yazıları, 19 (Özel sayı), 127-146. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, öğrenci ödevleri ve sunumları. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslere katılım gösterilmesi |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
inci.boyacioglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba günleri, saat 10:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|