DERS ADI

: Dünyada ve Türkiye'de İnsan Hakları ve Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6132 Dünyada ve Türkiye'de İnsan Hakları ve Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 11

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TÜRKMEN TÖRELİ

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

İnsan hakları ve ihlalleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmayı amaçlamaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan hakları konusunda temel kavramlara hakim olabilme
2   İnsan hakları bilincine sahip olabilme
3   1982 Anayasasının temel hak ve özgürlüklere ilişkin hükümlerini yorumlayabilme
4   İnsan hakları alanındaki gelişmeleri irdeleyebilme
5   Uluslararası insan hakları hukukunun unsurlarını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanımı, Kapsamı ve Temel Kavramlar (Türer, 2017; Çeçen, 1995, ss. 17-53)
2 İnsan Hakları Anlayışının Tarihsel Evrimi (Daban, 2018; Hekimoğlu, 2003)
3 Demokrasi ve İnsan Hakları (Gül, 2013; Can, 2018; Çeçen, 1995, ss. 55-90)
4 Aydınlanma Çağı ve Doğal Haklar (Çavuşoğlu, 2019; Türe, 2014)
5 İnsan Hakları Kuşakları I (Turhan, 2013; Yeşilçayır, 2020)
6 İnsan Hakları Kuşakları II (Boyar, 2019; Çokbildik, 2019)
7 İnsan Hakları Kuşakları III (Ulutaş, 2020)
8 Türkiye de İnsan Haklarının Tarihsel ve Hukuki Gelişimi I (Altıntaş, 2019, ss. 47-77; Gökburun, 2019, ss. 68-88)
9 Türkiye de İnsan Haklarının Tarihsel ve Hukuki Gelişimi II (Altıntaş, 2019, ss. 78-93)
10 İnsan Hakları İhlalleri I: Göç (Kılınç, 2018; Ulutaş, 2021)
11 İnsan Hakları İhlalleri II: Mülteciler Belgesel: Mülteci
12 İnsan Hakları İhlalleri III: İnternet (Fırat, 2015; Atlı, 2020)
13 BM Türkiye İnsan Hakları Raporları (Gülmez, 2018)
14 Genel Değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mustafa Erdoğan, İnsan Hakları Teorisi ve Hukuku, Orion Kitabevi, 2007;
İbrahim Kaboğlu, Özgürlükler Hukuku, İmge Kitabevi; Semih Gemalmaz, Ulusalüstü İnsan Hakları Hukukunun Genel Teorisine Giriş, Legal, 2010; Feyyaz Gölcüklü-Şeref Gözübüyük, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Uygulaması, Turhan, 2002.
Durmuş Tezcan-Mustafa R. Erdem- Oğuz Sancakdar-Murat Önok, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Işığında Türkiye nin İnsan Hakları Sorunu, Seçkin-2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Sunum
Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

tba

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

turkmen.toreli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Kitap Okuma 14 6 84
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 276

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13
ÖK.233
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55