DERS ADI

: Türk Drama Geleneği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4023 Türk Drama Geleneği SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Tarihi gelişim süreci içerisinde Türk draması hakkında bilgi vermek. Karagöz, Ortaoyunu, Meddah, köy seyirlik oyunu gibi gelenekesel Türk tiyatrosunun örnekleri ve gelenekleri hakkında bilgi vermek. Cumhuriyet ve sonrası Türk tiyatrosunda geleneğin izlerini göstermek, başlıca oyunları tanıtmak ve bunları analiz edebilme yeteneği kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk drama geleneğinin genel hatlarını öğrenir.
2   Geleneksel Türk tiyatrosu (Karagöz, Ortaoyunu, Meddah vb.) ve bunların Türk kültürüne etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
3   Modern Türk tiyatrosunda geleneksel tiyatronun etkilerini analiz edebilme yeteneği kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geleneksel Türk tiyatrosunun ana hatları, türleri ve genel özellikleri.
2 Karagöz oyununun özellikleri ve örnekleri
3 Ortaoyunu nun özellikleri, karakterleri ve örnekleri
4 Meddahlık geleneğinin yapısı ve özellikleri.
5 Köy seyirlik oyunlarının genel özellikleri, örnekleri ve sahneleme gelenekleri
6 Geleneksel Türk tiyatrosunun modern tiyatroya etkileri.
7 Ara Sınav
8 Necip Fazıl Kısakürek in Püf Noktası adlı tiyatro oyununun geleneksel tiyatronun etkisi altında incelenemsi
9 Necati Cumalı nın Boş Beşik adlı tiyatro oyununun geleneksel tiyatronun etkisi altında incelenmesi
10 Haldun Taner in Keşanlı Ali Destanı adlı oyununun geleneksel tiyatronun etkisi altında incelenmesi
11 Haldun Taner in Keşanlı Ali Destanı adlı oyununun geleneksel tiyatronun etkisi altında incelenmesi
12 Güngör Dilmen in Osmanlı Dram Kumpanyası adlı oyununun geleneksel tiyatronun etkisi altında incelenmesi.
13 Güngör Dilmen in Osmanlı Dram Kumpanyası adlı oyununun geleneksel tiyatronun etkisi altında incelenmesi.
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Metin And, Türk Tiyatro Tarihi Başlangıcından 1983 e
Metin And, Geleneksel Türk Tiyatrosu Köylü ve Halk Tiyatrosu Gelenekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüzyüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 4 20
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1133415311251
ÖK.21235152111151
ÖK.313241531251