DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2007 Yeni Türk Edebiyatı I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Servet-i Fünun şiiri hakkında öğrenciye bilgi vermek, Servet-i Fünun şiirini incelemek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu ders alan öğrenciler, Servet-i Fünun Edebiyatı nın hangi siyasi, sosyal ve tarihi şartlar altında meydana geldiği hakkında bilgi sahibi olur
2   Servet-i Fünun şiirin özelliklerini ve devrin önemli şairlerin eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
3   Öğrenci, seçilen metinler üzerinde içerik, biçim ve üslup açısından inceleme yapma becerisi kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Servet-i Fünun Edebiyatı nın edebi, kültürel, sosyal ve siyasal arka planı
2 Servet-i Fünun topluluğunun kuruluşu, Servet-i Fünun şiiri
3 Servet-i Fünun şiirinde, ahenk, duygu, hayal ve düşünce, imge sembol
4 Servet-i Fünun şiirinin tema ve yapı özellikleri
5 Tevfik Fikret, bir sanatçı olarak portresi, şiir ve şiirlerinde işlediği temalar
6 Metin İncelemeleri: Süha ve Pervin, Ömr-i Muhayyel
7 vize
8 Promete, Mazi-Ati, Sis, Yağmur, Peri-i Şiirime
9 Cenab Şahebeddin, bir sanatçı olarak portresi, şiirinin özellikleri
10 Metin İncelemeleri: Bârân-ı Bahar, Ağlasam, Elhan-ı Şita
11 Takaza-yı Üslub, Şiirim İçin, Temâşâ-yı Leyâl
12 Temâşâ-yı Hazan, Yakazat-ı Leyliye
13 Servet-i Fünûn diğer şairleri; Fâik Âli Ekrem, Faik Âli, Celâl Sahir in şiirlerinden incelemeler
14 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hasan Akay, Servet-i Fünun Şiir Estetiği
2.Mehmet Kaplan, Tevfik Fikret, Devir, Şahsiyet, Eser
3.Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar
4.Ahmet Hamdi Tanpinar, Edebiyat Üzerine Makaleler
5.Bilge Ercilasun, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri I-I
6. Bilge Ercilasun, Servet-i Fünun da Edebî Tenkit
7.İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları
8. Mehmet Çetin, Tanzimattan Günümüze Türk Şiiri Antolojisi
9. . Hasan Akay, Cenab Şahabeddin Şiirleri Üzerine Stilistik Bir Araştırma
10.Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I
11.Şerif Aktaş, Şiir Tahlilleri, Teori Uygulama
12. Tevfik Fikret, Rubâb-ı Şikeste

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüzyüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1153111551513
ÖK.2154111551514
ÖK.3154111551515