DERS ADI

: Performans Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇİN 7036 Performans Değerlendirme ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İnsan Kaynakları Tezsiz Yüksek Lisans(İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. CEMİLE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

İnsan Kaynakları Tezsiz Yüksek Lisans(İ.Ö)

Dersin Amacı

İnsan kaynakları uygulamalarından performans değerlendirme sistemi, süreci ve yöntemlerini incelemek, ana hatlarıyla sistem oluşturma, uygulama ve değerlendirme yetkinliğini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Performans değerlendirme sistemlerinin amaçları ve önemini tanıyabilme
2   Performans değerlendirmenin kullanıldığı yerleri, yarar ve sakıncalarını
3   Performans değerlendirme yöntemlerini açıklamak ve değerlendirebilme
4   Performans değerlendirme uygulamalarını analiz edebilme
5   Mesleğe ve çalışma koşullarına uygun performans değerlendirme kriterleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Genel Giriş ve Sorumluluk Paylaşımı
2 Performans için Temel Kavramlar (Beceri, Yetkinlik, Yeterlilik ve Yetenek)
3 Performans Değerlendirme Kavramı ile Performansın Amaç ve Yararları
4 Performans Değerlendirme Süreci ve Sonuçlarının Kullanımı
5 Performans Sonuçlarını Etkileyen Faktörler
6 Performans Sonuçlarını Etkileyen Hatalar
7 Performans ve Değerlendirme Yöntemleri (Klasik ve Çağdaş Yöntemler)
8 Ara sınav
9 Performans Görüşmesi ve Geri Bildirim
10 Uygulamada Performans Değerlendirme
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Performans Artırma Aracı olarak Koçluk ve Mentorluk
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cavide UYARGİL, (2017). Performans Yönetimi Sistemi, 4. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım
Evrim Mayatürk AKYOL (2011). Yetkinliğe Dayalı Performans Yönetimi, Ankara:Nobel Yayın
Kurtuluş KAYMAZ, (2009). Performans Değerleme ve Çalışan Verimliliği, Performansta Geribildirim, Bursa: Dora Yayınevi.
Ümit ÖZTÜRK, (2009). Performans Yönetimi, İstanbul: Alfa Yayınları.
İsmet BARUTÇUGİL (2017). Performans Yönetimi, Kariyer Yayınları
Cemile ÇETİN (2018). İş ve İş Dışı Yaşamda 3 ü 1 Arada Kariyer, Hedef Koçluk,İzmir: KitapAna Yayınevi.
Pelin ÇALIŞKAN ve Cemile ÇETİN (2018). İnsan Kaynakları Yönetiminde İstihdam Edilebilirlik Becerileri, İzmir: KitapAna Yayınevi.
Tüm İnsan Kaynakları Yönetimi Kitapları
Tezler ve Bilimsel Makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödev/araştırma, tartışma ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları yarıyıl içi sınavı, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
4. Öğrenciler öğretim üyesince dağıtılan konularda sunumlar yapacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemile.gurcay@deu.edu.tr / cemilegurcay@gmail.com

0541 408 3915

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders gününe göre belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555