Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. AKÇA TOPRAK ERGÖNEN |
Dersi Alan Birimler |
Kadın Çalışmaları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kadına yönelik şiddetin temel nedeni, risk etkenleri, sıklığı, bu özellikli şiddetin kadın sağlığını ve tüm yaşamını hangi dinamiklerle nasıl etkilediği, şiddetin önlenmesi, kadınların korunması, sağlık sonuçlarının tanınması ve ilgili ulusal ve uluslarararası yasal düzenlemeler kapsamında ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalar konularında haberlilik, farkındalık oluşturma, bilgi ve tutum geliştirmektir. Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin ve cinsiyetçi önyargılarımızın; eğitim ve sağlık başta olmak üzere birey ve toplum yaşamını nasıl etkilediği, farklı meslek alanlarının toplumsal cinsiyet eşitliğine nasıl katkı sağlayacağı konuları irdelenecektir. Bu kapsamda çocuk yaşta evlilikler ve ergen gebeliklerin sağlık etkileri özellikle vurgulanacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
https://www.un.org/womenwatch/daw/cedaw/ (Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Sözleşmesi) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, grup çalışması, yapılandırılmış olgu tartışmaları, öğrenci ödevleri ve sunumları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara sınav % 10 |
Değerlendirme Kriteri |
Ara sınav % 30 |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslere katılım gösterilmesi |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
toprakergonen@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Günleri ve Saatleri: |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|