DERS ADI

: ÇAĞDAŞ BİÇİM, İŞLEV VE İÇERİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6010 ÇAĞDAŞ BİÇİM, İŞLEV VE İÇERİK SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. GÖKCEN ERGÜR

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı üç boyutlu formun biçimlendirme ilkelerini fonksiyondan yola çıkarak incelemek ve bir proje kapsamında uygulamalarla deneyimlemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biçim-içerik-işlev ilişkisini kavramak
2   İşlevden yola çıkarak Biçim çözümlemesi yapabilmek
3   Sanatsal, çalışmalarında biçim-içerik ilişkisi kurma yetkinliği kazanmak.
4   Özgün Biçim kurabilme yetkinliğini kazanmak
5   Çalışmalarında uyguladığı Biçim-içerik-işlev bağıntılarını teorik açıdan tanımlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Kapsamı ve konusunun anlatılması Ders anlatımı
2 Nesne Çözümlemeleri, proje taslakları üzerine tartışmalar Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
3 Nesne Çözümlemeleri, proje taslakları üzerine tartışmalar Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
4 Nesne Çözümlemeleri, Projelerin izlenmesi Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
5 Nesne Çözümlemeleri, Projelerin izlenmesi Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
6 Nesne Çözümlemeleri, Projelerin izlenmesi Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
7 Nesne Çözümlemeleri, Projelerin izlenmesi Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
8 Nesne Çözümlemeleri, Projelerin izlenmesi Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
9 Nesne Çözümlemeleri, Projelerin izlenmesi Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
10 Nesne Çözümlemeleri, Projelerin izlenmesi Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
11 Nesne Çözümlemeleri, Projelerin izlenmesi Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
12 Nesne Çözümlemeleri, Projelerin izlenmesi Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
13 Projelerin Tamamlanması, Proje dosyalarının teslimi. Ders anlatımı-Uygulamaların izlenmesi
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. COLLINS, Judith, Sculpture Today, Phaidon Press, Londra, 2007
2. Sculpture I-II-III-IV, Taschen, Köln, 1996
3. TUCKER, William, The Language Of Sculpture, Thames And Hudson, Londra, 1977
4. ROGERS,L.R., Sculpture - Appreaciation Of The Arts /2, Oxford University Press, 1969
5. BARRETT, Terry, Sanatı Eleştirmek, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2012
Diğer ders materyalleri: Güncel Sergiler, Süreli yayınlar, Sergi Katalogları, İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film video makale vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Derslerde işlenen konu üzerine tartışma, değerlendirme fikir paylaşımı.
2- Ders kapsamında öğrenilen bilgilerin uygulamalar sayesinde özümsenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRP Proje/Rapor
2 PSN Proje/Sunum
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu PRP * 0.70 + PSN * 0.20 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1- Öğrencinin derse devam durumu,
2- Derse aktif katılımı ve katkılarının niteliği
3- Seçmiş olduğu Projeyi sonuçlandırma konusunda gösterdiği yetkinlik

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70 devam etmek.
2. Proje takvimine uyum göstermek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcennergurr@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Tasarım Projesi 3 40 120
Sunum Hazırlama 1 14 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1155555335555
ÖK.2555553353555
ÖK.35555535555
ÖK.45355535555
ÖK.55555533533555