DERS ADI

: Hareketli Grafik Tasarım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRF 2020 Hareketli Grafik Tasarım ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

İçeriği yansıtmakta en etkili araçlardan biri olan hareketli grafik tasarım (motion graphics) dersinin amacı öğrenciye mesajın ya da içeriğin belirli bir kurgu ve akışla aktarılmasına ilişkin temelleri öğretmektir. Bu derste öğrencilerden temel düzeyde yaygın hareketli grafik tasarım yazılımlarının başında gelen Adobe Affer Effects bilmesi beklenir. Derste genel anlamıyla iki boyutlu ve durağan imgeler üreten grafik tasarımın akışkan görüntüler eşliğinde yaşayacağı kazanım ve iletişim boyutu seminerler ve projelerle anlatılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin bu dersi tamamlayarak hareketli grafik tasarım yazılımları orta ileri seviyede kullanabilmesi,
2   Durağan bir görüntüden akış oluşturabilmesi,
3   İmge, metin ve süre ilişkisini kurabilmesi,
4   Canlandırmanın temel öğelerini öğrenebilmesi,
5   Storyboard ile planlama yapabilmeyi öğrenebilmesi beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEM 3021 - Sanat Felsefesi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramların ve dinamik mecraların tanımlanması. Dersin işlenme yönteminin açıklanması.
2 Hareketli grafik tasarıma giriş projesi. 5 adet temel grafik imajın hareketlendirilmesi. Bu derse öğrencilerin hareketli grafik tasarımın kullanımı üzerine kısa bir sunum hazırlayarak gelmeleri beklenir.
3 Bir önceki projenin değerlendirilmesi. Yeni proje hakkında bilgi verilmesi ve örnek çalışmaların analiz edilmesi. Bu derse beş adet hareketlendirilmiş grafik formların tamamlanarak getirilmesi beklenir.
4 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Çalışılacak konuya ilişkin akışın tasarlanması. Bu derse öğrencilerin proje hakkında araştırma yaparak çalışmak istedikleri konuya karar vermiş halde gelmeleri beklenir.
5 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Çalışılacak konuya ilişkin storyboard'ın tasarlanması. Bu derse öğrencilerin story board hazırlıklarına başlamış olarak gelmeleri beklenir.
6 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Çalışılacak konuya ilişkin görsel materyalin planlanıp tasarlanmaya başlanması. Bu derse öğrencilerin görsel materyal listesi oluşturarak gelmeleri beklenir.
7 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Çalışılacak konuya ilişkin görsel materyalin değerlendirilmesi. Bu derse gelen öğrencilerin görsel materyaller üzerine verilen kritikleri uygulamaları beklenir.
8 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Görsel materyallerin tamamlanmasıyla birlikte hazırlanan sahneler üzerinden hareketli grafik tasarım uygulamasına başlangıç. Bu derse gelen öğrencilerin Storyboard baz alınarak çalışmaya başlamaları beklenir.
9 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Storyboard baz alınarak materyal ve akışın hareketlendirilme çalışmalarına başlanması. Bu derse gelen öğrencilerin hareketli grafik tasarım çalışmalarını sürdürmeleri beklenir.
10 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Hareketlendirilen çalışmaların incelenerek sekans hazırlıklarının değerlendirilmesi. Çalışmaya uygun arka plan ses ya da müzik hazırlığına başlanması. Bu derse gelen öğrencilerin yaptıkları çalışmaları sekans inceliğinde hazırlamaları beklenir.
11 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Ses ve görüntünün eşleştirilmesi. Akış üzerine değerlendirilmelerin yapılması. Bu derse gelen öğrencilerin ses ve hareketli grafik tasarım görüntülerini hazırlamaları beklenir.
12 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Son kritiklerin verilmesi ve projenin video çıktısı için hazırlıkların yapılması. Bu derse gelen öğrencilerin çalışmaları tamamlamaya yakın bir aşamaya getirmeleri beklenir.
13 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Projenin ses ile birlikte finalize edilmesi ve sunum formatının öğrencilerle paylaşılması. Öğrencilerin bu derse son render belgesiyle gelmeleri beklenmektedir.
14 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Sonuç ve değerlendirme. Bu derse gelen öğrencilerin istenen formatta video ve diğer tüm belgeleri hazırlayarak gelmesi beklenir.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Thinking With Type, Ellen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Experimental Layout, Ian Noble
Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop, Timothy Samara
Grid Systems: Principles of Organizing Type (Design Briefs), Kimberly Elam
The Elements of Graphic Design: Space, Unity, Page Architecture, and Type, Alexander W. White
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, T. Fikret Uçar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslerde temel beceriler bilgisayarda yapılan çalışmalarla kazandırılır. Projelerde öğrenciler kendi bilgisayarlarını kullanabilirler. Sunum, teknik anlatım ve proje üzerine kritik şeklinde dersler yürütülür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse düzenli katılım ve projelerin ulaştırılması. Verilen çalışmaların her hafta tamamlanması.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Güncel yazılımları kullanabilmek, derse zamanında ve hazırlıklı gelmek. Ortak çalışmalarda zaman yönetimine uymak. Proje teslimleri ve jürilerde önceden ilan edilen kurallara uymak.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersin koordinatörü: Doç. Tuğcan GÜLER
tugcan.guler@deu.edu.tr

Dersin yürütücüsü: Öğr. Gör. Melih TOMAK
melih.tomak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Önceden randevulaşmak kaydıyla Sakai üzerinden online görüşme yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması, eskiz hazır.) 13 3 39
Ders Dışı Görüşme (eskiz, fikir vb.) 6 0,5 6
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi için Sunum hazırlama 2 8 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.123434324
ÖK.252453543424
ÖK.353552255
ÖK.42225232
ÖK.522222222222222222